One in a million

Direktlänk till inlägg 28 september 2021

Nådastöten..

Av Sarplaninac - 28 september 2021 19:25

Överlevde tandläkaren, men tveksamt om ekonomin gör det. Den fick nådastöten med en sluträkning när allt är klart i nästa månad på 9000kr. Underbart system vi har i Sverige. Tänder som är så viktigt foch en stor orsak till hjärt kärlsjukdomar om man inte sköter dem.

Själv har jag bara bitit sönder en tand, men jäkligt illa så det blir dyrt att laga. Sen ett hål för första gången på många år. Och på det måste jag tydligen ha en ny bettskena då jag slängde den gamla för evigheter sedan, i tron att jag slutat gnissla och pressa tänder. Inte då tydligen, och om jag fortsätter så här har jag snart inga tänder kvar..

Min bästa vän bjöd mig på sushi efteråt, och sen handlade jag det nödvändigaste.
Körde hem och gick ut med hundarna.

Minisarpen fick en egen runda idag, hon tyckte det var måttligt kul.

Det är fullt med mygg och knott ute, och jag längtar efter hösten och kylan så de försvinner nån gång. Likaså ormarna, igår låg det en stor huggorm mitt på grusvägen när jag kom där med hundarna.

Gick ner i källaren, och jodå varmvattenberedaren funkar inte. Dock lite oklart om det ändå inte har att göra med dessa säkringar som inte fungerar och ständigt står i offläge så att stallet och delar av huset är ständigt mörkt, för lampan i källaren fungerar inte heller och jag fick treva mig fram och sen tända mobilens ficklampa.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

29 september 2021 09:36

Men hua så hemskt. Lika dyrt som min tandläkarräkning i våras då. Mygg och knott är borta nu och vi har inga ormar som tur är. Fy jag har sådan ormskräck. Det är det värsta jag vet.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

29 september 2021 12:35

Samma här, kan nog nästan kalla det ormfobi..
Ja, tänderna måste fixas, visst är det trista pengar men jag får hjälp av en vän så det kommer lösa sig.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Söndag 5 maj 22:38

På väg till tågstationen i Roskilde, sager kæresten att han ska swisha mig pengar för bensin och broavgift, och att han avser att fortsätta med det de gånger jag kommer till honom. För som han säger, vet han ju om min ekonomiska situation, och att ha...

Av Sarplaninac - Söndag 5 maj 08:24

Så kom jag till Danmark igår vid halv fyra. Möttes av min kæreste som såg lika frisk, glad och välmående ut som jag, sen jag flyttade till Sverige igen. Vi såg på varandra, och han utbrast, Gud vad du ser ut att må bra, frisk, vacker, avslappnad oc...

Av Sarplaninac - Lördag 4 maj 06:24

Godmorgen! Ja jag ska till Danmark idag, men det är inte så illa som det kanske låter. Jag ska lämna min danska bil, dansken köper den av mig, och jag får pengar till att köpa en svensk bil. Problem solved! Så jag kör dit i eftermiddag/kväll, sta...

Av Sarplaninac - Fredag 3 maj 07:55

Så är det morgon igen. Ny dag nya plågor.Charkan tyckte att vi skulle gå upp 0500, det tyckte inte jag.Så efter en snabb kiss av hundar, la jag mig på soffan igen, med Zavannah på min mage, och sov vidare till typ nu.Charkan gnällde missnojt, men föl...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 20:05

En fantastisk promenad med Siri. I två timmar var vi ute vid sjön, drack kaffe, åt kakor, och pratade. Zavannah var med också. Hon gick så fint hela tiden. När jag kom hem ringde jag till dansken, ville höra hur det gått med mæklaren som...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards