One in a million

Alla inlägg den 2 januari 2022

Av Sarplaninac - 2 januari 2022 10:38

Tog av henne tratten och så gick vi ut. Plötsligt var min vanliga glada pigga hund tillbaka. Hon drog i kopplet och satte av framåt i full fart. Hon gjorde inte minsta ansats till att försöka skicka på såren eller stygnen..

Gammal bild.

Jag gissar att det är tratten som gör henne apatisk och deprimerad. Och att röra på sig är viktigt för sårläkningen, så nu kommer jag ta bort den och gå flera korta promenader per dag, så får vi se om det blir bättre. Total inaktivitet efter operation / skada är ju aldrig bra för någon..

Av Sarplaninac - 2 januari 2022 09:58

Sitter med min andra mugg zoegas ute. Varma vindar och bara en fleecejacka på mig.

Tog Pansargrisen i koppel och gick en liten runda direkt på morgonen, i ett försök att komma tillrätta med att hon bara går ut på gården, gör absolut ingenting, och sen går in och kissar direkt på golvet.
Det gick väl sådär, efter 3/4-del av rundan kissade hon några droppar, inget mer.
Låter henne vara ute med Zaray nu ett tag.

Jag har sovit uselt inatt igen. Oron för Neah vill inte släppa. Tog bort hennes dränage igår och hon var fantastiskt duktig. 15 cm dränageslang drog jag ut på ett ställe, och en dm på det andra.

Hon äter, dricker men känns väldigt varm. Har ingen termometer för hund, och inget apotek öppet idag. Hon vill inte gå ut överhuvudtaget, jag tvingar ut henne för rastning på tomten och det går bra, men sen återgår hon till soffläge igen. Hon är knölig och lite svullen under magen, men inte röd och det verkar inte ömma heller.

Ta henne till veterinären idag på en söndag och nyårshelg blir nog 22000 till, så jag avvaktar till imorgon om inget akut inträffar..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards