One in a million

Alla inlägg den 28 januari 2022

Av Sarplaninac - 28 januari 2022 16:11

Fick beskedet på djurkliniken idag.

Hon var sur och inte alltför glad, men uppförde sig med tanke på omständigheterna väl ändå.

Hon röntgade alla leder samt ländrygg, men det var inget fel någonstans utom på höfterna.

Fick utskrivet Rimadyl och rekommendation att träna upp henne när hon går på smärtstillande, så trodde veterinären fullt ut på ett långt och bra liv för henne. Men någon kull valpar kommer det aldrig bli

Nu är jag på apoteket i Perstorp. Givetvis det enda apoteket som hade just den medicinen. 4 mil bort.

Oljelampan lyste gult och larmade på väg från Veterinären, jag stannade på första bästa ställe, köpte dyr olja och fyllde på.

När jag nu körde till Perstorp larmade oljelampan igen, denna gången lyste den rött och tjöt ilsket.
Jag suckade, stannade på närmsta mack, köpte ännu mer dyr olja, så nu har jag tankat den för 500kr olja och 500kr diesel.
Trots det fortsatte lampan lysa och blinka, så jag hoppas jag kommer hem

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards