One in a million

Alla inlägg den 22 januari 2022

Av Sarplaninac - 22 januari 2022 20:58

Zoes promenad
Tog bilen till den magiska skogen lite längre bort.

Vi hade fina ca 3 km i skogen. Inga möten, allt bara fridfullt.

Efter det har jag mest legat på soffan. Tog rätt mycket energi att gå, men det var de värt..

Av Sarplaninac - 22 januari 2022 13:16

Alvedon och sen diklofenak som jag fann i ett skåp i köket, och jag var redo för Zarays promenad.
Hade tänkt mig två km, men det blev nog närmare fem..

Nu är jag hemma och samlar energi till Zoes runda. Den gamla gatuhunden och en mugg te gör mig sällskap.

Jag tror på fullt allvar att det är bra att röra på sig så mycket som man orkar när man är sjuk. Det påskyndar tillfrisknandet, håller luftrör och bihålor friare. Har även ökat på buventolen, så de känns bra.

Av Sarplaninac - 22 januari 2022 10:57

Ännu en dag på soffan, och den största ansträngningen att hämta ved, elda samt fylla på mat till katter och höns.

Sol och minusgrader. Ska se om jag lyckas sanla ihop kraft nog att ta en kortare promenad med hundarna under dagen.

Av Sarplaninac - 22 januari 2022 04:06

Vaknar till vid tretiden. Fryser och svettas, en obehaglig känsla i kroppen och det känns som om jag ska krypa ur skinnet..

Bredvid mig ligger Zaray. Jag vrider och vänder på mig, hostar, och till slut viker jag undan täcket och möter kylan i rummet, på väg ner för trappan till nedervåningen och köket.

Sköljer ner två Alvedon, sen fort tillbaka upp och ner under täcket igen. Zaray följer mig, går i mina hasor, så även Araya som nu har vaknat på nedervåningen och följer mig upp igen.
Hon lägger sig tillrätta, och efter en stund börjar snarkningarna fylla rummet. Ett tryggt och avstressande ljud..

Misstänkt covid. Sist jag jobbade var det med en kollega som sen insjuknade och sedan testade positivt. Test för mig på måndag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards