One in a million

Alla inlägg den 13 januari 2022

Av Sarplaninac - 13 januari 2022 23:09

Gick ut med Neah till skogen i gyllene timmen, strax före skymning. Kraftig blåst och hårda vindbyar uppemot storm,

Ett magiskt ljus vilade över allting, och en sällsam frid infann sig. För första gången på länge kände jag mig närvarande i nuet, själsligt uppfylld, och mina sinnen tog in allting, ljuset,ljuden, dofterna, skogens energier.

En spirande känsla inuti mig av lycka, eufori och vi gick genom träskmarker, myrliknande platser översvämmade av vatten, och jag föll på knä i en glänta långt ut i ingenstans. Sände ett tack till universum och dess energier, lade mig på rygg i den fuktiga våta mossmarken, såg trädkronorna högt däruppe svaja och ruskas om i den hårda vinden. En fågel kom flygandes och landade på en gren, pickade på den hårda barken och strax därefter singlade bitar av barken ner, virvlade runt tyngdlöst innan den föll mot marken.

Jag hade kunnat stanna där I all evighet, förtrollad av skogen, och avslappnad på ett sätt som jag inte varit på mycket länge.

Dessa vackra magiska bilder kommer från Öland och min bästa vän som har tagit dem.

Ute blåser stormbyar och jag är helt slut. Ska lägga mig tidigt ikväll..

Av Sarplaninac - 13 januari 2022 12:44

Så oerhört ljuvligt, äntligen slipper jag oroa mig för att hundarna ska rasera det gamla staketet och smita, nu kan jag vara avslappnad och glad, lägga fokus på viktigare saker

Började morgonen med en lång tur i skogen med Zaray. Sen har jag städat pp gården ute, och plockat bajs efter hundarna.

Snön är borta igen som ni kan se. 6 plusgrader och hårda men varma vindar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards