One in a million

Alla inlägg den 1 januari 2022

Av Sarplaninac - 1 januari 2022 15:12

På väg mot jobb alldeles strax..

Araya spexar..
Vinkade nyss av äldsta sonen, så oerhört tomt och tråkigt det blev när han åkte. Tur jag har yngsta kvar i huset..

Av Sarplaninac - 1 januari 2022 11:46

Zoe och Zaray började det nya året med att väcka mig redan strax efter åtta. Jag var aningen otrevlig när jag stängde dörren istället för att gå upp, men det hade jag inte mycket för.
De bar runt på vedträn och släppte i golvet så det dunsade, skällde högt på något de hörde utanför, och bara var allmänt missnöjda och det skulle tydligen höras..

Strax efter nio gav jag upp, öppnade sovrumsdörren och möttes av hysteriskt glada svansviftningar och glädjemorr/prat..
Släppte ut dem och den första dagen på det nya året hade börjat.

Den gamla korven, 13 år, still going strong.

Araya började det nya året på samma sätt som hon avslutade det gamla. Kissa och bajsa på golvet i köket..
Den i särklass svåraste hund jag någonsin haft när det gäller rumsrenhet..

Dagens väder... får tala för sig självt. Långt borta är de magiska iskristaller jag och äldsta sonen njöt av en natt när vi gick i månljus och genom en gnistrande sagolik värld.

Jag ska jobba idag, men bara 4 timmar..
Och äldsta sonen åker hem till Öland idag, och det kommer bli så tomt...

God fortsättning!

Av Sarplaninac - 1 januari 2022 00:34

2021 har varit ett tufft år för mig. Många motgångar och bakslag. Det värsta har inte hänt än, är passande för det gångna året.

Så plötsligt vände det, jag och sonen pratar med varandra igen, och har tillsammans kommit fram till en ny lösning för framtiden
Allting känns väldigt hoppfullt.

Neah återhämtar sig långsamt från attacken, jag med, och ikväll har barnen och jag ätit god middag med förrätt, varmrätt och dessert.

Jag vann 109 kr på eurojackpot;))

Raketer och smällare uteblev som vanligt här ute i skogen, endast några få smällar på långt avstånd. Vädrets makter var på min sida, regn blåst och 7 plusgrader..

Lite champagne vid tolvslaget, och nu är jag redan trött.

Gott Nytt År och välkommen 2022. Det här kommer bli året jag väntat på.. Det bästa har inte hänt ännu..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards