One in a million

Alla inlägg under november 2022

Av Sarplaninac - 23 november 2022 13:27

Så har jag gått två långa härliga promenader med hundarna, utan ett enda möte.

Grönt och skönt, precis som det ska vara, och den äckliga snön har nästan helt töat bort.

Mina hundar reagerar på allt, och då menar jag precis allt. Minsta lilla förändring, en sten som flyttats lite, ett plastband som hängts upp och som inte var där sist vi gick rundan..

Slutavverkning står det på det. Åh gud hoppas de nu inte ska avverka precis här också runt gården så vår nya utsikt blir ett kalhygge.

#grönteskönt #byebyesnö #ovcharka #kaukasisk #guarddogs #livetiskogen

Av Sarplaninac - 23 november 2022 09:36

Godmorgen från snöslaskigt skåne, och en dag som aldrig gryr, ett evigt halvmörker, livet i en skumtimme. Ljuva november, inte...

Sonen som inte sett Zaray på 4 veckor, sa att han ser stor skillnad på henne nu, att hon inte alls skakar som förut, att hon är mycket bättre, att hennes päls är väldigt fin, och att hon rent allmänt tycks må bra.

Det gläder mig enormt att höra. Och jag har också sett det, förbättringarna, men inte med samma ögon som min son, som varit ifrån henne ett tag.
Cbdoljan hjälper henne alltså..

Idag börjar jag jobba vid tre först. Ska gå ut med hundarna snart, och hoppas på att inte möta någon i skogen.

#skumtimmen #zaray #cbdolja #botemedel #sarplaninec #neurologiskskada

Av Sarplaninac - 22 november 2022 14:26

Nästan hela vägen hem från Danmark gick bra att köra. Första 7 kilometerna innan motorvägen mot Köpenhamn var lite läskigt, men det gick fint
Sen blev det plus 4 grader och torra fina körbanan hela vägen över bron och en bra bit från Malmö också.

När jag närmade mig Örkelljunga blev det lite mer vinter, runt 0 och våta vägbanor, men fortfarande helt okej.

Sen kom de sista 8 kilometerna ut mot mig, och det var fan katastrof. Snö, is, packad, inte plogat, hjulspår och Snorhalt.

Ni vet den där balansgången mellan att ha för lite fart och inte komma upp för en liten backe, eller ta för mycket fart och kana av vägen.
Jag tog mig tursamt nog utan möten ända hem, men när jag i ca 30km/h skulle bromsa och svänga in vid carport, gled jag bara rakt fram istället.

Hem och vända, lasta in däck o fälgar i bilen, köra samma pissiga väg tillbaka. Det tog mig 10 minuter bara att slira loss från carportens infart. Två möten sen, jag fastnade i snön, kom sen inte uppför en pytteliten backe utan hjälp, och så kom min son på vägen med kvaddad bil han nyss hade krockat på just denna väg.

Nu är jag på däckverkstan.
#krockat #avåkningar #skitväglag

Av Sarplaninac - 22 november 2022 08:21

Godmorgen!
Så er det tid for mig at køre hjem..


Jag är lite spänd på att köra, men det ser ut att ha slutat snöa och de stora vägarna tycks ha ganska bra väglag ändå när jag kollar på sidan lägetpåvägarna.

Jag har haft fina dagar med min kæreste, och nu ska jag hem och lämna bilen på däckverkstad, och jobba kväll på en avdelning jag bara inte kan med, men jag har resurspass där och är så illa tvungen.

Vi var till båten en av de soliga men kyliga dagarna, och tömde den på dynor och lite annat.

Av Sarplaninac - 21 november 2022 10:03

Nej nej nej for helvede, satans pis lort..
Vågner op til sne....

Nu även här i Danmark..
Jag kör då inte hem idag, det garanterar jag.

#jävlasnö #snöhelvete #skitsnö #vinteräckel #pis #lortsne

Av Sarplaninac - 19 november 2022 19:03

Så är jag I ett snöfritt Danmark sedan imorse. Körde tidigt och hann fram innan snön började falla över Sverige.

Det gick fint att köra med sommardäck, var bara lite jobbigt första milen på E4 från mig, sen ju närmre Malmö jag kom, desto bättre blev väglaget med torr vägbana och 2 plusgrader istället för is, blött och mellan 0 och -2.

Av Sarplaninac - 18 november 2022 23:10

Först ägnade jag flera timmar åt shopping, inköp som dottern beställt då jag ska vara borta några dagar i Danmark nu.
Sen körde jag direkt till jobbet och jobbade kväll.

Efter det, hem i mörker och minusgrader, förutseende nog att ha lagt ett lakan över vindrutan så jag slapp skrapa den då jag skulle hem från jobbet.
Gnistrande stjärnhimmel, minus 3 grader, och direkt in i dotterns hus och tända kaminerna, ge hundarna mat och förbereda morgondagen.

Zaray är en soffpotatis, och tillbringar dagarna mest inomhus och i denna position, trots att hon får vara ute hur mycket hon vill.

Packa en väska, göra en lista, notera på den att inte glömma dra hjulbultarna på det hjul jag tog av häromdagen när jag trodde att jag kunde sätta på vinterdäcken från den andra skodan.
Prata en liten stund i telefon med Dansken, känna exakt hur mycket jag längtar efter honom.

Packa några saker till. Bära in tändved till imorgon bitti, mata katterna, öppna en öl, klappa hunden, och landa lite i soffan.

Byta coil i dampern, eller jag menar vejpen, röka lite och känna skillnaden..

Snart ska jag lägga in några vedträn till i kaminerna, sen gå I säng.

#damper #elda #hjulbultar #motdanmark

Av Sarplaninac - 18 november 2022 11:16

När man är lite allmänt trött på livet, så är Zaray det bästa som finns, balsam för själen, kärlek, okomplicerad och äkta.

Nej det är inte jag som är trött på livet. Jag är gladare än någonsin just nu. :)) Häxan är lycklig.
Men min dotter är inte fullt så glad just idag, och Zaray tröstar.

Jag ska jobba kväll, och imorgon när jag vaknar kör jag till Danmark och kärleken. Allt känns fint. Hoppas snöhelvetet väntar med att spilla sin skit över oss, åtminstone till imorgon, men allra helst aldrig någonsin. Snö är nog det fulaste ord jag vet..

#fulasteordet #kärlek #hundtröst #häxlycka

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards