One in a million

Alla inlägg under november 2022

Av Sarplaninac - 11 november 2022 05:41

Jag har sovit gott. Den svala vinden har blåst in genom fönstret och över mitt ansikte i natt.
Zaray tätt intill, jag älskar när hon lägger sig bredvid mig i sängen och sover, men oftast tycker hon det blir för varmt och lägger sig på golvet.

Här ligger hon i soffan och iakttar mig när jag dricker kaffe.
Dansken ringde mig igår, precis när jag skulle lägga mig, och det gjorde mig glad. Vi pratade en stund, allting kändes bra, och någonting håller på att förändras, jag har förändrat mig, och jag tror till det bättre.

#förändradigsjälv #relationer #kärlek #skogshäxan

Av Sarplaninac - 10 november 2022 21:08

Det är snart sovdags här i skogen.
Larmet ringer 0530 imorgon igen, men sen är det ledig helg efter det.

Zaray verkar rätt nöjd med sin promenad också..
Det blåser ute, och termometern visar på 12 plusgrader. En fantastisk höst så här långt..

#sovdagsiskogen #sarplaninec

Av Sarplaninac - 10 november 2022 18:03

Sex kilometer promenad i mörkret med Zoe. Ett lätt duggregn, dimma som steg upp från marken, och gjorde ljuset från pannlampan nästintill obefintligt. Det var som om mörkret slukade ljuset..

Zoe lugn och fin vid min sida. Bara alldeles precis i början som jag fick säga till henne en gång eller två, då vi såg rådjur. Men förvånansvärt lätt släppte hon det, och gick sen lugnt resten av rundan.

Zoe är en jätte till hund, med ett stort och vänligt hjärta för alla dem hon känner.

Zoe älskar två saker, mat och promenader. Jag vet ingen hund som blir så lycklig när jag tar fram kopplet. Hon rusar runt på gården som en tokig, hoppar, studsar och de stora öronen fladdrar, vild av glädje. Inga adjektiv räcker egentligen till för att beskriva denna vanvettiga glädje.

Ensamhet tycker hon inte heller om. Hon är extremt social och vill till varje pris alltid vara med någon av sina människor

#zoe #kaukasisk #ovcharka #bigdog #vakthund #mörkerpromenad #ovcharkaglädje

Av Sarplaninac - 10 november 2022 08:35

God morgon från frukostpaus på jobbet.
Vaknade 0520, strax före larmet skulle ringa, gick upp och kände mig utvilad. Wouv.

Mörkt ute. Ett lätt regn på väg till jobbet.
Tanklampan lyste orange, och när jag kom fram till macken var det på ångorna jag rullade in.

Trots det var jag ändå i god tid på jobbet.
Möttes av en kollega som sa att jag såg friskare ut, och att min nya frisyr var fin
Bra start ;) och idag slutar jag 1345. Lyx.

#lyxmorgon #häxanglad #ångorna #livetiskogen

Av Sarplaninac - 9 november 2022 21:16

Sovdags här.. Ja kanske inte riktigt exakt just nu, men jag har lagt mig I sängen, och fått sällskap av Zaray.

Ska lyssna på en Dansk podd som jag fick tips om tidigare av min Dansk. Flyvende tallerken. Har redan hunnit lyssna igenom en hel del, och jag finner det väldigt intressant.
Vid det här laget förstår jag danska väldigt bra, och kan faktiskt även prata en hel del själv också. Så rekommenderar att lyssna på den. Dr lyd och flyvende tallerken.

#ufo #flyvendetallerken #podd #danskpodd #rymdskepp #rumskib

Av Sarplaninac - 9 november 2022 18:39

Plötsligt gjorde jag det bara, jag sa Nej, tyvärr det går inte, och jag både förvånade mig själv, och ändå inte, på samma gång.

Jag är ju egentligen stark, självständig, står upp för mig själv, alltid sann mot mig själv, jag är ju one in a million, uppbyggd av och tillsammans med min själsfrände och allra bästa vän i världen. Hon har tagit lång tid att skapa..

Och så plötsligt kan jag se att jag har tappat bort mig själv i en relation.

Att jag har blivit den som alltid tar ansvar för när vi ska ses, som anpassar mitt liv och slår knut på mig själv för att det ska fungera, som kör många mil trots att jag egentligen är helt slut. Som står frågande när jag plötsligt upplever att jag blir tagen för given, och att min kärlek inte på långa vägar tar samma ansvar för relationen som jag, för att jag har gjort det hela tiden.

Men så plötsligt en dag så gjorde jag det bara. Tog tillbaka mig själv, lade över en del av ansvaret på honom, och det känns så fantastiskt bra.

Nu får vi se vad som händer framöver.

#oneinamillion #relationer #ansvarirelation #tappabortsigsjälv #häxaniskogen #taförgiven

Av Sarplaninac - 9 november 2022 10:38

En löparrunda senare. Stretching och sen frukost på det och jag mår fint.

Höst. Solen lyser lite mellan molnen.

Hösten, på samma gång vemodig och vacker. Imorgon börjar jag jobba igen, fast bara 75%.
Alltid samma känsla när jag varit borta från ekorrhjulet ett litet tag, jag vill inte.

Bilderna har min bästa vän tagit .

#höst #vemod #löpning #livetiskogen

Av Sarplaninac - 9 november 2022 07:59

Jag vaknar av månen. Den lyser in genom fönstret, och jag badar i dess ljus. Längtan har aldrig varit större.

Och det blir morgon, jag går ner för den smala trappan och släpper ut hunden.
Tar mitt zoegas, min nattsvarta häxbrygd, och sätter mig i soffan för att långsamt vakna och möta dagen.

#månljus #vaknarimånljus #månen #häxanochmånen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards