One in a million

Direktlänk till inlägg 1 januari 2022

Den första dagen

Av Sarplaninac - 1 januari 2022 11:46

Zoe och Zaray började det nya året med att väcka mig redan strax efter åtta. Jag var aningen otrevlig när jag stängde dörren istället för att gå upp, men det hade jag inte mycket för.
De bar runt på vedträn och släppte i golvet så det dunsade, skällde högt på något de hörde utanför, och bara var allmänt missnöjda och det skulle tydligen höras..

Strax efter nio gav jag upp, öppnade sovrumsdörren och möttes av hysteriskt glada svansviftningar och glädjemorr/prat..
Släppte ut dem och den första dagen på det nya året hade börjat.

Den gamla korven, 13 år, still going strong.

Araya började det nya året på samma sätt som hon avslutade det gamla. Kissa och bajsa på golvet i köket..
Den i särklass svåraste hund jag någonsin haft när det gäller rumsrenhet..

Dagens väder... får tala för sig självt. Långt borta är de magiska iskristaller jag och äldsta sonen njöt av en natt när vi gick i månljus och genom en gnistrande sagolik värld.

Jag ska jobba idag, men bara 4 timmar..
Och äldsta sonen åker hem till Öland idag, och det kommer bli så tomt...

God fortsättning!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

5 januari 2022 09:16

All som har den här bloggen har varit utan några dagar men nu är det på gång igen som tur är. Hoppas lilla hunden snart slipper tratten Tänk själv att gå med en sådan runt skallen. Då skulle man nog bli less. Sonen min åkte hem idag och snön vräker ner. Så fort det ljusnar måste jag ut och köra snöslungan Fy sjutton för vintern.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

5 januari 2022 09:18

Ja snart blir Neah bra. Det är på rätt väg. Och fy för vintern...håller med dej..Och så tråkigt när barnen åker

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Tisdag 21 maj 21:15

Idag har jag träffat Siri, vi har ätit lunch på halva vägen runt sjön. En kyckling och fetaost pastasallad som jag fixat. Det är som vanligt enkelt och trevligt att vara med Siri. Skön promenad. Efter det körde jag till Hässleholm och köpte...

Av Sarplaninac - Tisdag 21 maj 07:54

Zamara har sovit hela natten för första gången sen hon kom. Jag sitter med morgonkaffet i solen och bara njuter av tillvaron och livet. Jag berättade för dansken igår att jag har en ovcharka igen. Jag tror inte han blev sådär jätteglad över det, ...

Av Sarplaninac - Måndag 20 maj 20:41

Idag har jag jobbat lite med kroppen. Så härligt att vara igång igen. Skurat golvet i tvättstugan, med klorin. Röjt på baksidan, där jag ska ha min uteplats, och hundarnas hage. Släpat bort gammalt skräp som legat där sen tidigare ägaren. Rensat ...

Av Sarplaninac - Måndag 20 maj 07:30

Godmorgen Mina hundar sover fortfarande. Jag är vaken. Vaknar upp till en vacker dag igen. Det är bara så helt underbart. ...

Av Sarplaninac - Söndag 19 maj 13:38

Godmorgen, eller nja mera godmiddag kanske. Natten var lite stökig, hund skulle gå ut klockan 0200, 0500 och sedan blev Zavannah kvar ute, för hon vägrade komma in, men så blev hon rädd för något 0600 och skällde som en besatt, vilket föranledde e...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards