One in a million

Alla inlägg den 10 oktober 2023

Av Sarplaninac - 10 oktober 2023 23:08

Så har ännu en dag i oktober gått, och det är
en dag närmare hundvalp.

Katten har som sædvanligt varit på besök, och min kæreste har som alltid lagat god aftensmad som vi har ätit framför tvn och sett på en av de serier vi följer. Just nu Naked and afraid Last man standing, och så Survival the raft.

Igår var det flæskestegsandwich, något av det godaste jag vet här I Danmark, och idag fyllda pitabrød på det som var över från igår.
En fantastisk dressing som min kæreste gjort, och lite stekt svamp också till det, sen var jag redo för matkoman i soffan.

Bilder från när vi gjorde æblejuice. Det är fortfarande extremt många applen kvar att ta hand om..

Jag var I Sverige för knappt en vecka sedan. Hälsade på mina barn och så Zaray. Åh vad det gjorde ont I hjärtat att skiljas från dem, lite extra mycket den här gången..

Fann lite svamp, men långt ifrån vad jag hade förvantat..

#oneinamillion #flæskestegsandwich #livetidanmark #hundvalp

Av Sarplaninac - 10 oktober 2023 15:32

Det är månader sedan jag skrev något sist, och här har livet förandrats till det bästa på alla plan.

En liten staffe-flicka flyttar till oss om exakt en vecka
Ja självklart kunde jag inte leva utan hund här I Danmark.

Jobbet går superbra, språket går bättre och bättre och jag känner mig väl tilpass på jobbet nu.

Vi seglade i 5 veckor på vår semester, och när jag kom tillbaka var jag så efterlangtad av både kollegor och boende att jag blev en lille smule rörd..

Det funkar också faktiskt fint att bo i det lilla huset tillsammans med min kæreste och hans barn, men min kæreste är igång med att vi ska flytta till ett bättre hus till våren, och det ser jag fram emot.

Vi har ett överflöd av applen på tomten, och vi har gjort 27 liter farskpressad æblejuice och satt I frysen, samt kokat appelmos och så tærnat och fryst in applen att ha till smoothie, paj och annat.

Jag är tillfreds med livet, visst har vi haft och har ibland lite konflikter jag och min kæreste, men så pratar vi ut om det och går vidare, ännu starkare.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards