One in a million

Alla inlägg den 11 oktober 2023

Av Sarplaninac - 11 oktober 2023 22:55

En onsdag..

Den söta katten kom på besök igen.
I bakgrunden, tavlan från Sverige, och min bästa vän.

Det bästa har inte hänt ännu..
Fantastiska ord, från ett annat liv, men likväl så sanna.

Bilder från den sista kvällen på vår 5 veckors långa segling. Jag, min kæreste och en god vän till han, som också blivit en vän till mig, var sammen de sista dagarna.

Det var Hundested, och så till Dejligheden. Jomfruhummer, den läckraste, och stämningen var både hög och låg, hög för att det var så fantastiskt vackert, sällskapet perfekt, men lågt för att det nu var slut på seglingen för den här gången.



Regnet har öst ner till och från idag, och jag har vikt tvätt och fixat lite här hemma.

Min kæreste sover nu. Det gör inte jag. Jag är inne I min naturliga dygnsrytm, som innebär att somna någon gång mellan 12 och 2 om natten. Sova till 9-10 om morgonen, och jag har inte ett endaste sömnproblem i hela världen. Sån har det alltid varit, men så fort jag försöker pressa mig in I det där med dagvagt och aftenvagt om vart annat, eller bara dagvagt så är mina sömnproblem katastrofala..

Jag måste allvarligt övervaga ett annat jobb med andra tider framöver..


Av Sarplaninac - 11 oktober 2023 10:55

Godmorgen.. Efter nio timmars sömn tvingade jag mig själv upp ur sängen.
Jag har varit hemma från jobbet i några dagar då jag har varit fullständigt utmattad, såpass att det tagit sig rent fysiska uttryck som yrsel, illamående och ont I magen.

Det går många underliga virus på mitt jobb just nu, så jag vet inte om mina symtom är orsakade av ett virus, eller om jag "lige er gået over stregen igen", och kört lite för hårt med mig själv..

Några dagar hemma, och i genomsnitt 10 timmars sömn, har gjort underverk med min kropp, och nu börjar den kännas som vanligt igen..

Applena står där ute och väntar.. Ska bara dricka kaffe, och vakna långsamt till Netflix och Virgin river, en sockersöt serie som är rena meditationen att starta och avsluta dagen på.

Bild från sista besöket i Skåne..

Men idag ska jag faktiskt kliva upp från soffan och gå ut ur huset. Det har jag inte gjort på flera dagar.

#Danmark #svenskaidanmark #æblejuice #virginriver

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards