One in a million

Alla inlägg den 12 oktober 2023

Av Sarplaninac - 12 oktober 2023 21:32

9 liter æblejuice blev det idag, och min kæreste kom hem med en enorm faniljepizza som vi åt till frokost/lunch, jag, M och min kæreste.

Min kæreste fick veta ikväll att han ska bli morfar i maj nästa år. Fantastiskt, en baby.
Det var tårar av glädje hos min kæreste. Jag är så glad för hans skull.. :)

Imorgon är det jobb klockan sju, så snart ska jag i säng, men först skåla i lite vin för babyen, och morfar..

Av Sarplaninac - 12 oktober 2023 11:30

Så är jag igång med æblejuicen igen.
Solen skiner och jag fick sällskap av M, som bankade på dörren när jag drack morgonkaffet, fortfarande i morgonrocken ;) men det är lugnt, han har sett mig förr när vi seglat..

Jag gör juice, och M röjer trädgården..

Min kæreste är på jobbet..

Av Sarplaninac - 12 oktober 2023 09:15

Godmorgen!
Idag tvingade jag mig själv upp ur sängen redan klockan åtta.
Det är ju tyvärr jobb imorgon, och jag ska upp 0530, så farval till god sömn, men gör ett fåfangt försök genom att gå upp tidigt, att kanske kunna falla i sömn inatt, innan klockan ett..

Igår beställde jag två klänningar. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av annat än funktionsklader, som passar ett liv i skogen, med hund, eller seglarkläder, men nu har jag ju ett jobb där man inte har arbetskläder längre, så jag prövar att finna min stil, någon sorts stil..

Bilden är från Borgholm på Öland, där vi besökte min bästa vän på vår sejlerferie .

Nu ska jag se till att få i mig lite morgenmad, och sen ska jag göra æblejuice av de æbler som är kvar..

Min telefon har danskt språk, så därför blir orden och stavningen lite märklig, det är vilt omstændeligt at få till det svenska, så ibland orkar jag inte, och så blir det som det blir. Det går nog att förstå ändå tänker jag..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards