One in a million

Alla inlägg den 31 oktober 2023

Av Sarplaninac - 31 oktober 2023 19:08

Idag har jag varit till Markaryd och köpt nya skor och träningsklader.

Min dotter var med och efteråt åt vi lunch tillsammans.
Jag har äntligen fått min aptit tillbaka igen.

Ville få en gullig bild på Zavannah med mig, och råkade klippa av huvudet. Ha ha..

Jag har också hälsat på Zoe I hennes nya hem, och druckit kaffe. Zoe har det fantastiskt och hon kom ihåg mig.

När jag skulle köra hemåt sen ville hon följa med, det kändes lite i hjärtat även om jag vet att hon faktiskt har det bättre än när jag hade henne.

Hon är tillsammans med flera andra hundar, och jag har en video på det men lyckas inte ladda upp den här.

När jag kom hem hade sonen lagat potatis och purjoløkssoppa som jag blev tvungen äta lite av. Och vad den smakar fantastiskt. Den godaste jag någonsin ätit.

Av Sarplaninac - 31 oktober 2023 07:22

Godmorgen
Jag har sovit, den utmattades sömn i nio timmar, och helt ärligt, känns det som att jag kunde ha fortsatt sova, i nio timmar till.

Men det tycker inte Zavannah. Och den där förbann**** vintertiden, jag hatar den, det är som om allting bara blir lite extra jobbigt, lite extra mörkt, lite extra tungt och novemberouthardligt..

Jag dricker zoegas, lika svart som höstdagen utanför, skogens svarta guld. Zavannah i min famn, faller i sömn igen, och jag dricker min andra mugg och lyssnar till regnet och det surrande ljudet från luftvärmepumpen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards