One in a million

Alla inlägg under januari 2022

Av Sarplaninac - 22 januari 2022 10:57

Ännu en dag på soffan, och den största ansträngningen att hämta ved, elda samt fylla på mat till katter och höns.

Sol och minusgrader. Ska se om jag lyckas sanla ihop kraft nog att ta en kortare promenad med hundarna under dagen.

Av Sarplaninac - 22 januari 2022 04:06

Vaknar till vid tretiden. Fryser och svettas, en obehaglig känsla i kroppen och det känns som om jag ska krypa ur skinnet..

Bredvid mig ligger Zaray. Jag vrider och vänder på mig, hostar, och till slut viker jag undan täcket och möter kylan i rummet, på väg ner för trappan till nedervåningen och köket.

Sköljer ner två Alvedon, sen fort tillbaka upp och ner under täcket igen. Zaray följer mig, går i mina hasor, så även Araya som nu har vaknat på nedervåningen och följer mig upp igen.
Hon lägger sig tillrätta, och efter en stund börjar snarkningarna fylla rummet. Ett tryggt och avstressande ljud..

Misstänkt covid. Sist jag jobbade var det med en kollega som sen insjuknade och sedan testade positivt. Test för mig på måndag.

Av Sarplaninac - 19 januari 2022 22:30

Ännu en fantastisk dag här på Öland går mot sitt slut.

Vi är alla redan trötta efter intensiva dagar och mycket gott att äta och dricka..

Av Sarplaninac - 19 januari 2022 14:38

Vid havet.. Frihetskänsla, lyckliga hundar, och så min längtan till havet.

Av Sarplaninac - 19 januari 2022 00:51

Vi har haft en heeeelt underbar dag och kväll.
Lång promenad, god mat, massor, massor av skratt och ännu mer gott att äta och dricka. Min äldsta son kom över också.
Nu är Araya helt slut ;))

Och jag med. Slut alltså ;))

Av Sarplaninac - 18 januari 2022 15:42

Vägen hit var en blandad historia som började med minusgrader och fläckvis ganska halt, för att sedan plötsligt övergå i något som närmast kan benämnas som sommarväglag

Efter ett kortare stopp, eller två faktiskt, ett på apoteket och sen en kisspaus efter allt morgonkaffe jag hällt i mig, så var vi framme efter 3 timmar och 50 minuter.

Neah Jerry och min bästa vän.

Av Sarplaninac - 17 januari 2022 11:48

Myscharkan på gården rullar över på rygg när jag går förbi, visar upp magen och vill bli kliad.

Passar på att gäspa när jag går därifrån ;)))
Ha ha ser inte direkt inbjudande ut om man inte känner henne och hennes godhet..

Jag älskar Zoe, hon är en helskön hund som påminner mycket om min rottis Johnny, (som är i hundhimlen) bortsett från att han var en fullkomligt värdelös vakthund då ha ha.. ;))

Av Sarplaninac - 17 januari 2022 09:27

God morgon!
Har sovit uselt inatt, trodde huset skulle slitas loss från grunden och blåsa iväg.
Jag gillar ju sånt väder och vanligtvis sover jag bättre än någonsin då. Men inte inatt, trots en halv sömntablett var ja oroligt vaken större delen av natten.

Zaray är delaktig i allt jag för. Här tvättar hon av det sista från papperet som smöret varit i, i väntan på scones:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards