One in a million

Alla inlägg under oktober 2023

Av Sarplaninac - 15 oktober 2023 10:04

Så är det morgon igen, och jag sov till halv tio.

Som vanligt var det en trevlig kväll med god mat och viner hemma hos vännerna.
Det blev inte så sent, och vi var nog hemma och i säng klockan 1..

Idag ska jag igång med mitt "nya" liv. Eller ny-gamla.

När jag flyttade hit till Danmark, utan hund, och så med allt det nya jag skulle vänja mig till i mitt liv, så slutade jag att motionere och hålla min kropp igång, så som den var van vid.

Nu har det snart gått 7 månader, och jag har blivit en otränad soffpotatis med dålig kondition.
Det duger inte längre, och idag börjar mitt nya lite mer halsosamma liv..

#soffpotatis #otranad #svenskaidanmark #träning

Av Sarplaninac - 14 oktober 2023 19:14

Vi har arbetat med trädgården idag. Klippt häck och buskar, fått fram en gräsmatta och stengångar.

Nu är vi på väg till middag hos vanner..

Av Sarplaninac - 14 oktober 2023 09:18

Godmorgen. Sol och blåst, dagen ser ut till att bli vacker.

En katt i soffan, jag betraktar den när jag dricker mitt morgonkaffe, tänker att så fort det är djur, blir det ett riktigt hem. Åtminstone för mig..

Bild från Christiansø. Där tillbringade vi några dagar på vår semester. Fantastiskt ställe, jag blev helt betagen, föralskad.. Men mer om det i ett annat inlägg.

Av Sarplaninac - 13 oktober 2023 20:35

Jag måste bara säga att Danmark är fantastiskt på så många plan.

Idag pratade jag med min chef, frågade lite försiktigt om möjlighet att gå ned i tid, och hon svarade jamen självklart får du det. Hur många timmar I ceckan tänkte du? Och vill du ha det som en hel dag extra med ledighet? Eller vill du arbeta lite mindre timmar per dag?

Jag bara, eh, det är ju fantastiskt...
Och om du så ändrar dig sen och har lust att gå upp I
I tid igen, så är det inte heller något problem, bara säg till.

Sådan fungerede det inte i Sverige. Du hade möjlighet en gång om året att ansöka om att gå ner I tjänst..

Hade en bra dag på jobbet. Körde en boende till simhallen, vi har helt nya fina bilar som är en dröm att köra. Hämtade den boende lite senare, dokumenterede,och så hem.

På vägen hem stannade jag på 365 och Hämtade två paket från olika företag, som jag beställde för mindre än 2 dygn sedan. Det är helt fantastiskt, även posten i det här landet fungerar perfekt.

Inget krav på legitimation, bara uppge namn och nummer jag fått på sms.

I love Danmark !

Nu är det aftensmad, vin och hygge i sofaen..

Av Sarplaninac - 13 oktober 2023 12:40

Dagens bild på valparna..

Min son skickade den, och det gjorde min dag..
Så fina, och nu är det bara dagar kvar..
På tisdag hämtar jag henne. Zavannah..

Av Sarplaninac - 13 oktober 2023 07:57

Tidig morgon, 0530 ringde larmet och jag var som vanligt sur och på dåligt humör över att behöva gå upp denna okristeligt tidiga tid. Tortyr är vad det är..

En bild från sommar och segling..

Men nu har en timme gått, och det är bara 7 kvar, så.. Sen är det ledig weekend.


Av Sarplaninac - 12 oktober 2023 21:32

9 liter æblejuice blev det idag, och min kæreste kom hem med en enorm faniljepizza som vi åt till frokost/lunch, jag, M och min kæreste.

Min kæreste fick veta ikväll att han ska bli morfar i maj nästa år. Fantastiskt, en baby.
Det var tårar av glädje hos min kæreste. Jag är så glad för hans skull.. :)

Imorgon är det jobb klockan sju, så snart ska jag i säng, men först skåla i lite vin för babyen, och morfar..

Av Sarplaninac - 12 oktober 2023 11:30

Så är jag igång med æblejuicen igen.
Solen skiner och jag fick sällskap av M, som bankade på dörren när jag drack morgonkaffet, fortfarande i morgonrocken ;) men det är lugnt, han har sett mig förr när vi seglat..

Jag gör juice, och M röjer trädgården..

Min kæreste är på jobbet..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards