One in a million

Direktlänk till inlägg 7 februari 2024

Ris och ros

Av Sarplaninac - Onsdag 7 feb 23:15

Jag har haft ännu en fantastisk dag, med min hund och med min kæreste.

Imorse när jag gick upp, hade han lagt en gullig handskriven lapp på bordet igen. Det gjorde min dag..

Jag fick svar från Monika efter flera dagar. Ett väldigt svalt och avståndstagande mess, där det bara stod att hon hade mycket nu och var trött, så vi kunde kanske höras till veckan.

Ingen förklaring, ingen ursäkt att hon inte hört av sig. Och märkligt att svänga så, från Ja vad kul, de vill jag gärna, och massa hjärtan. Till att plötsligt inte svara, och när hon äntligen gör det, är det iskallt.

Jag tror hon ringde och pratade med Michella, och så bestämde de att inta den attityden mot mig. Min magkansla säger det.

När jag sen mötte Michella på jobbet, var hon lika sval mot mig hon också. Faktiskt var kollegor jag haft mindre kontakt med, betydligt mer valkomnande och trevliga mot mig.

Undantaget var faktiskt Linnea, som också är med i Monika o Michella ganget. Linnea kramade mig och var glad att se mig på jobbet.

Där ser man. Inte mycket till vänskap där..

Tänk att bete sig så tarveligt bara för att jag gått tillbaka till min kæreste. Det kan inte vara något annat, för jag har absolut aldrig betett mig annat än korrekt och vänligt, och i samma ögonblick jag sa att vi var tillsammans igen, så vände de mig ryggen..

Med såna "vänner" är jag då hellre ensam..

Något riktigt positivt, är att mina två första dagar på jobbet hade de ju tagit in extra personsl, så jag skulle få en mjuk start. Och det uppstod ju också konflikt mellan två boende och der var tätt på att bli våldsamt, vilket inte jag tog så hårt alls.

Men en av cheferne kom och frågade hur jag hade det efter det, om jag var okej om jag behövde prata om det, och om det kändes okej att vara på jobb igen.

Jag svarade att det var ingen fara alls, men jag blev oerhört glad över att de faktiskt visar mig både omtanke och så stor hensyn..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 07:29

Godmorgen från valphuset. Natten har varit lugn, de har sovit, Zavannah I soffan och Zaharah på golvet. Jag vaknade först av alla, och väckte upp dem redan klockan sju. Dricker kaffe, hundarna har somnat igen, och ser solen komma högre och hög...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 22:22


Nu har jag lagt mig, hundarna också. Charkan ville egentligen inte komma in, hon älskade den ljumma kvällen ute. Hoppas på en lugn natt, och en morgon som inte startar alltför tidigt. Sweet Dreams ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 16:34

Idag kom Zoe och husse på besök. Zaharah var kaxig som få, men Zoe vänlig och lugn. För säkerhetsskull hade hon munkorg på. Men jag såg inga tendenser till något annat än vänlig och tålmodig. Zavannah var också rätt kaxig, men så fort Zoe gick ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 06:42

Jamen godmorgen redan klockan 0545. En hyperaktiv staffe satte fart på alla, väckte upp valpen som kissade på golvet innan jag hunnit ner för trappan. Valpen sov med dottern. Jag känner fortfarande av effekten av den sömntablett jag tog igår, och fö...

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 22:17

Åh vad blev jag trött nu. Blir tidigt ikväll. Ska bara rasta hundarna, ta fram fryst mat till imorgon, borsta mina tänder och så i säng. Livet med två valpar är hårt, men underbart. Vi går korta turer, Zaharah tar många pauser. Ha ha. Det går ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards