One in a million

Alla inlägg den 12 februari 2024

Av Sarplaninac - Måndag 12 feb 12:23

Fuck, jag som alltid har varit slank, smal, vältranad och med en kropp som en 25-åring större delen av livet, även om det var länge sen jag passerade den åldern, kan nu bara konstatera att åldern hunnit ifatt, också min kropp.

Och jag hatar det. Varför ska man också bli ful när man blir gammal? Är det inte illa nog att man åldras, får ont på märkliga ställen som man inte haft tidigare, blir ramt av den stora tröttheten man inte trodde fanns? Får dålig syn, rynkigt ansikte och blir diskriminerad lite sådär allmänt bara för sin ålder?

Nej så fan heller. Idag kör jag igång med træningen igen.
Gammal kan jag inte göra något åt att jag blir, men fet och ful, det ska bannemig bekæmpes.

Så jag har kört crosstrainer idag, gått två turer med Zavannah, funnit några nya magøvningar, och nu ska jag jobba.

Av Sarplaninac - Måndag 12 feb 08:40

Godmorgen till regn, och ännu en grå och blöt dag.
Jag dricker kaffe, Zavannah ser någonting utanför, prövar att morra och skälla lite.

Jag blir lika överrasskad varje gång det sker, för det är sällsynt, och jag trodde knappt hon kunde skälla.

Jag ska jobba idag. Redan klockan 13, men i gengald kör jag också hem 21 istället för 23.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards