One in a million

Direktlänk till inlägg 13 februari 2024

Fördömande människor

Av Sarplaninac - Tisdag 13 feb 12:45

Jag är så trött på att människor ska döma mig hela tiden på min arbetsplats.

Det började med att de tre støttende fantastiska väninnorna, vände mig ryggen , utesløt mig ur gemenskapen, och inte var särskilt støttende, "lige så snart som de fandt ud af at jeg var sammen med min kæreste igen".

Igår fick jag en fråga från en annan kollega, var jag bodde nu, och då jag sa att jag bor med min kæreste igen, fick hon ett uttryck i sitt ansikte, som sa allt om vad hon tyckte om det, och att jag var en idiot. Så hade hon plötsligt inte så stor lust att prata med mig längre.

Och jag har verkligen prövat att förklara, men det ger ju ingen mening, för människor lyssnar inte på vad jag säger, och de vill inte ens pröva och förstå, de har redan sin uppfattning klar. Och att sträcka ut en hand, och förlåta, det verkar inte existera i deras föreställningsvärld..

Och sådär är det mest hela tiden.
Det är ett fåtal kollegor som faktiskt verkar förstå, och ett fåtal som jag inte har en aning om riktigt vad de tänker, men de uppför sig precis som vanligt mot mig, och det är fint nog.

Jag är bara trött av det, att jag ska vara den man pratar om, en som alla ska ha en åsikt om.

Idag har Zavannah funnit en ny vän här i området där vi bor. Kanske har jag det också, det får tiden utvisa..

 
 
Diana

Diana

Tisdag 13 feb 21:52

Sätt dig över dessa patetiska människor. Dom är inte värda att ha ångest över. Det är du alldeles för underbar för.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Sarplaninac

Tisdag 13 feb 22:34

Tusen tack för de orden

 
skogsnuvan

skogsnuvan

Onsdag 14 feb 09:16

Kram på alla hjärtans dag och ha det bra.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

Onsdag 14 feb 18:05

Tack
Kram tillbaka och hoppas din dag blir fin

 
Ingen bild

Anna

Onsdag 14 feb 14:00

Men det måste kännas ledsamt i kroppen att bli bemött på ett så tråkigt sätt.
Skall väl vara glada över att det har ordnat sig för dig på ett sätt som passar dig.
Zavannah är så fin och ögonen lyser av godhet. Hon har det bra hos er det syns.
En hjärtlig kram på alla hjärtans dag!

Sarplaninac

Onsdag 14 feb 18:07

Tack fina du. Och varm Kram och fin alla hjärtansdag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Söndag 12 maj 12:05

Solen lyser, det är varmt, bikinivarmt, hundarna är fridfulla och min dotter är lugn. Allt andas harmoni, eller borde i vart fall. Men jag har sovit dåligt inatt igen, okej inte så dåligt som när jag bodde sista tiden i Danmark, men ändå, jag drömmer...

Av Sarplaninac - Söndag 12 maj 07:01

Godmorgen Blev som vanligt tidigt uppväckt av hundarna. Första gången 0400, men då muttrade jag bara något ohörbart så att de lade sig att sova igen. Andra gången var klockan sex, och jag gav upp. Ska ju ända snart jobba dag så kan lika gärna v...

Av Sarplaninac - Lördag 11 maj 21:15

Vi körde till Markaryd för inköp, och hundarna följde med. Det har ju gått bra nu flera gånger, och jag kör försiktigt, men idag kastade hon op när jag körde in på parkeringen i Markaryd. När vi kom hem åt vi pizza jag och dottern, sen gick vi ut ...

Av Sarplaninac - Lördag 11 maj 11:22


Så har hon varit på marknad i byn, miljötræning med diverse djur och massa människor. Hon var skeptisk från början, ville gärna se spektaklet på avstånd, men sen tog jag bara henne med, In mitt I det hela. Hon hälsade lugnt och vänligt på människ...

Av Sarplaninac - Fredag 10 maj 18:47

Så er det fredag, og jeg er fuldstændig smadret. Ja den känslan uttrycks bäst på danska. Har precis gått en lång tur med Zavannah, och nu har jag trött och utmattad, sjunkit ned i en stol, med ett sista glas som var kvar av vitvinsflaskan. Jag ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards