One in a million

Alla inlägg den 6 december 2021

Av Sarplaninac - 6 december 2021 17:22

Som på beställning har hundarna dessutom skällt inatt, först vid ett när jag precis sovit en timme, sedan vid fyra var det dags igen.
Och vid sju tyckte de att det var dags att kliva upp.

Tack gode gud att jag har xmannen och vännen med Långnos som hjälper mig extremt mycket.
Min vän tankade min bil och handlade innan hon åkte hem och xmannen ringer samtal och har swishat sånt som måste och lyckats lokalisera mitt paket och ringt postmord igen.

Utan er hade jag på riktigt hängt mig i ett träd i skogen för jag är långt över bristningsgränsen och det bara fortsätter.

Jag håller på att tappa det fullkomligt och jag kan inte längre lita på min hjärna och vad som hänt eller inte.

Stod på Apoteket idag med dotterns kort i handen, köpte avmaskning till hundar, skulle slå koden som jag hade på ett papper i fickan, jag var helt säker på att jag hade det där. Sticker ner handen i fickan, inget där, vänder ut och in på allt, finns ingenstans men jag är säker på att jag tagit med det in i butiken.

Går ut i bilen, det ligger på sätet, går in i apoteket igen, ska betala men nu är kortet borta.
Expediten ger mig en medlidsam blick när jag går ut till bilen igen. Hittar inte kortet, känner paniken komma, ser det i snön vid bilen.
Går in ska betala, men har redan glömt koden. Får upp pappret och nej medges ej.. Får lägga tillbaka en förpackning sen är jag äntligen på väg mot städjobbet.

På städjobbet lägger jag nycklana på biltaket och får gå flera gånger innan jag till Slut kan börja...

Av Sarplaninac - 6 december 2021 17:06

Det blir jäkligt krångligt att fixa nytt körkort,hämta ut min nya mobil som skickas i dagarna, utan idhandling.
Måste tydligen ta med min dotter och åka till polisen eller om de var transportstyrelsen för att intyga att jag är jag osv Bara tanken på det gör mig matt..

Postmord levererade inte i fredags som utlovat, istället fick jag ett sms att jag än en gång ombads hämta hundmaten i Hässleholm. Annars skulle den åka tillbaks till avsändare sen 8.
Dessa uppgifter ligger i telefonen jag inte längre har..

Ingen telefon ingen swish gps eller schema och nummer till jobbet.
Inga kort att betala med och ingen legitimation att hämta ut nya med..

Kan inte nån snälla bara skjuta mig eller knuffa ner mig i Lagan jag vill inte längre orkar inte..

Av Sarplaninac - 6 december 2021 16:54

Ingenstans går det att finna min mobil, och vi vänder verkligen upp och ner på allt, alla letar igenom bilen och utanför, gång på gång men ingen telefon.
Till Slut ger vi upp för kvällen och äter gott och dricker vin, men jag kan inte släppa oron över mobilen och alla bankkort och körkort med den.

Det blir en stökig natt med dåligt med sömn.

När vi vaknar på morgonen åker vi direkt efter kaffet ut och letar med bilen där vi var i Hannabad, men mobilen finns ingenstans.

Då bestämmer vi oss för att leta fram mitt pass istället så länge så att jag har en idhandling att ha så länge.
Vi letar hela dagen,vänder upp och ner på hela huset och stallet men passet finns ingenstans.
Nu börjar min stress och frustration nå nya nivåer.

Jag försöker logga in på min mail för att meddela jobbet att jag inte är tillgänglig för jobb men Gmail kräver en tvåstegsverifiering så förutom lösenord som jag faktiskt kommer ihåg så vill den skicka en kod till min mobil som jag ju tappar. .
Moment 22..

Jag sover om möjligt ännu sämre kommande natt och jag är en skittråkig vän just denna helgen för jag har panik inuti..

Av Sarplaninac - 6 december 2021 16:43

Jag orkar fan inte mer nu..

I fredags kom min vän och Långnos till mig.
Vi skulle börja eftermiddagen med att ta mitt släp och köra till Hannabad för att hämta en soffa jag fått av en ny vän jag precis lärt känna.

Det börjar snöa hysteriskt och det är halt och mörkt när vi kör därifrån och min vän råkar köra ner i diket.

Det är omöjligt att ta oss upp själva så vi får hjälp av en traktor. När vi sen äntligen är på väg hem ringer jag min dotter för att kolla läget. Under samtalet dör batteriet på mobilen och jag lägger den vid växelspaken.

När vi kommer hem har vi fullt sjå med att få in soffan och när den äntligen är på plats korkar vi upp en flaska vin tänder i laminera och min vän får äntligen hälsa på alla hundarna.
Zoe är överförtjust Zaray också och även den lilla surkorven Araya accepterar min vän.wouw va lycklig jag blev..

Sen skulle jag hämta min mobil i hennes Audi. .

Fortsätter i nytt inlägg då den här telefon är så svår att skriva med och rätt vad det är stänger ner programmet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards