One in a million

Alla inlägg den 23 december 2021

Av Sarplaninac - 23 december 2021 23:56

Sonen är här. Zoe var glad och översvallande vänlig, Zaray var, ja nuförtiden just Zaray, lite skeptisk, lite skällig men vänlig sedan.
Drack lite glögg, och sonen var nyfiken på Araya, men jag sa att vi tar henne imorgon, hon tar tid och de blir ett jäkla liv på henne.

Vi gick flera promenader i mörkret och snön. Sen stekte vi ägg och falukorv, och åt lite nattamat.

Nu är vi trötta båda två och har faktiskt lagt oss redan.
En fin avslutning på dagen..

Av Sarplaninac - 23 december 2021 15:04

Åh äntligen! Lite ledigt, ikväll och imorgon.
Jag firar med ett champagneglas med vin, eld i kaminerna och finaste sällskapet.

Passade på att aska ur eldstäderna och rengöra glasen på dem, så nu ser man elden ännu bättre. Lyssnar på vintersaga av Jerry Williams, en av mina favoriter och så oerhört träffande.. Den och Snö av Ted Ström..

Väntar på min äldsta son som kommer från Öland ikväll. Hoppas hundarna är snälla, blir jobbigt annars.. De har inte setts sen i somras, men det var samma med barnens pappa och det gick ju bra..

#vintersaga #sarplaninec #vakthundar #livetpålandet

Av Sarplaninac - 23 december 2021 07:49

Morgon igen. Ryggen värker, händerna likaså och ett mosigt, svullet ansikte med påsar under ögonen möter mig. Jag ser alltså nu även ut som jag känner mig. Grattis..

Lägger ut en bild på hundarna istället, gårdagens kväll i soffan.

Sovit uselt, får inte ihop tillvaron riktigt med jobb, inkomster och antal timmar ifrån hundarna varje gång jag jobbar. Kollade lönen i vargtimmen, och sen uteblev sömnen ett tag.. insåg som vanligt att hur bra jag än trivs på jobbet så måste jag söka mig ett jobb närmare..

Också från gårdagen. Det har väl snöat än mer under natten.

Jag låter kaffet göra sitt, sen ska jag jobba igen, har lite städjobb som jag skjutit på in i det sista..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards