One in a million

Alla inlägg den 10 december 2021

Av Sarplaninac - 10 december 2021 22:56

Klockan var ett och jag satt fortfarande i pyjamasen när dottern sa att nu har jag fått sms om att ditt pass är klart.

Jag hoppade i ytterkläderna med pyjamasen fortfarande under och så gav vi oss iväg till Ängelholm. Snön föll ymnigt och temperaturen runt nollan, kort sagt det var modigt och snorhalt. Jag var väldigt glad just idag över mina nya vinterdäck.

Hämtade passet strax före stängningsdags och sen hemåt i ännu värre väglag och hämta ut min telefon på Ica i närmsta by.

Innan vi åkte kollade jag brevlådan, fick en känsla att kortet kunde ligga där och att det skulle vara nåt fel med smsen i den gamla telefonen, att den skickar dem flera dagar efter de egentligen skickats. Och mycket riktigt där låg bankkortet,och jag har samma kod som innan så det var bara att använda.
Äntligen, en vecka efter att jag tappade allt så börjar det ordna upp sig.

Jag har inga bilder i den här telefonen ännu så de får bli två likadana på Zaray ha ha.

Zoe löper som sagt och Zaray är märkbart på henne, visar tänderna och är allmänt stirrig och hennes hormoner löper amok fast det inte är hon som löper. Stackars Zoe är rädd för henne och backar undan än så länge..

Av Sarplaninac - 10 december 2021 09:36

Zoe började löpa igår, och Zaray har sovit tätt intill hela natten.
Halv åtta började min dag idag.

Fick sms idag från Danske bank, Hej idag skickar vi ditt kort.
Va??? Driver de med mig???En vecka efter jag spärrat det förra. OH my God ännu en veckas helvete väntar, inte kunna handla eller tanka bilen..

Då är det väl bara anta att passet kommer tidigast nästa vecka så jag får dras med den här skit- telefonen ytterligare där ingenting fungerar som det ska..

Natten har varit bra, sovit från det jag lade huvudet på kudden och fram till halv åtta.
Drömde att jag hittat det perfekta huset att hyra, och jag var så glad ända tills jag kom på att det låg i ett villaområde så det inte skulle funka med hundarna.

Lucky, min söta gamla gatuhund. Tänk vad många seglatser vi har gjort tillsammans, alla öar vi besökt och alla promenader.
Att du av alla skulle hänga med längst.
Han älskar snön, blir som en unghund på nytt, och när jag kollade ut genom fönstret, såg jag han åka förbi på ryggen åma sig i snön och njuta i fulla drag.;))

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards