One in a million

Alla inlägg den 16 december 2021

Av Sarplaninac - 16 december 2021 16:54

Idag gick det bättre. Zoe hälsade och var glad, det såg ut som hon kom ihåg honom faktiskt.
Det gjorde mig väldigt glad.

Även Zaray partaj var vänlig idag. Skönt att det faktiskt tycks gå att hantera hundarna med nya besökare. Det är inte alls något man ska ta för givet när det gäller dessa raser. Det står till och med om det på Skk om man läser där om ovcharka och sarplaninec.

#sarplaninec #ovcharka #livetpålandet

Av Sarplaninac - 16 december 2021 12:23

En promenad med Zaray idag, som faktiskt var rätt avkopplande och ganska lång.

Inget drag i kopplet idag, bara mjuk följsamhet och lite mer fokus på mig..

Nu är det charkan som ska ut.
Vi har besök av barnens pappa några dagar, och Zaray har inte accepterat honom,och Zoe inte hälsat än, så jag hållet dem inne en del för tillfället..

Och Araya? Hon accepterar ingen, hon är Araya ;))

Av Sarplaninac - 16 december 2021 00:04

Idag har det varit hundpromenader tvätt, lite städ och fix här hemma.

Dottern och Zoe..
Hundarna genomgår olika faser i sin utveckling och mognad, det är självklart, och just nu är Zoe den mest lättsamma underbara, följsamma, som går fint i koppel, är allmänt mysig och lugn, trots att hon är i löpet.

Här har vi Araya.. och Zaray i bakgrunden. Zaray och jag har haft en ganska trevlig långpromenad idag ändå, då hon var lite mer uppmärksam på mig och gick lite bättre i kopplet..

Och Araya, ja hon är just Araya;))
Hon förtjänar ett helt eget kapitel för sig.

Noah och Neah då? De rastade sig själva i förmiddags kan man säga..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards