One in a million

Alla inlägg den 22 december 2021

Av Sarplaninac - 22 december 2021 21:05

Tre underbara promenader. I mörker och snö.

Nöjda hundar, glöden som efter dagens långa eldande falnar i kaminerna.
Glas med rött vin, en bok med ett vackert språk, och en smula avkoppling .

En fin dag.. Ska fylla på mat och vatten till hönsen, utfodra hundarna, och sen lägga mig tidigt..

Av Sarplaninac - 22 december 2021 14:04

Araya är hemma igen. Hon var så jätteduktig hela tiden, och nu vet vi att hennes njurar och urinblåsa är bra och fullt fungerande.

Ny kur med antibiotika, starkare den här gången och i tio dagar tre gg om dagen.

Stackars lilla vännen, hon mådde så illa efteråt och dreglet hängde i stora sjok från hennes mungipor och hon gnällde olyckligt i bilen på vägen hem.

Tyvärr var jag tvungen gå på apoteket och sen handla lite på Coop. Jag sprang genom affären, rafsade ner det nödvändigaste, och så fort ut.

Sen tog det stopp på apoteket, förbannade restriktioner igen, och en evighetslång kö utanför. När det efter 25 minuter äntligen var min tur säger människan på apoteket att jag inte har någon buventol på recept alls. Jag protesterar högljutt och ifrågasätter detta då jag VET att jag har flera uttag kvar. Men han envisas att jag inte har något recept.

Jag loggar in på mina e-recept och ska visa honom i telefonen, men han går istället iväg och drar ut en läkemedelslista och skjuter över den till mig.
En snabb blick på den säger mig omedelbart art den inte är min för där står insulin bla

Nu är jag jäkligt irriterad och jag säger högt att Jag har inget insulin du har tagit fram någon annans läkemedleslista, och äntligen reagerar han, dubbelkollar personnumret mot mitt ID och där någonstans börjar han också inse att han nog slagit in fel personnummer.
Vid det här laget stirrar halva apoteket och övrig personal åt mitt håll. De ser besvärade ut faktiskt och jag undrar om han kommer få skit för detta.

Ytterligare en kvart senare är jag äntligen på väg ut därifrån, och Arayas medicin med mig också.

Jag brukar vanligtvis inte vara sur och otrevlig, men idag rann det faktiskt över av ren trötthet. Och hade han bara lyssnat på mig från början så hade han insett att något var fel.

Av Sarplaninac - 22 december 2021 10:19

27,7 vackra kilon, och idag går det bättre än någonsin att gå hit med henne.

Nu har hon fått lugnande och vi väntar på att hon ska somna, sen blir det ultraljud och blodprov.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards