One in a million

Alla inlägg den 11 december 2021

Av Sarplaninac - 11 december 2021 21:27

Hemma igen. Fick gå tidigare för mina underbara kollegor så jag kunde åka hem till Noah.
De var så jättegulliga och sa men åh du skulle ha ringt så kunde vi klarat oss själva här till du hittat honom.
Åh tack sånt värmer så i hjärtat.

Han väntade hemma på gården. Hade hoppat tillbaka över staketet igen. Jäkla hund alltså. Inte lät han sig infångas av någon granne heller. Skygg är han när inte jag är med.

Väglaget var väl sådär dit, men något bättre hem även om det håller på att frysa på nu igen. Araya och Neah har varit med i bilen ikväll. De gick fint..

En mugg te och landa lite nu med en bra bok eller serie..

Av Sarplaninac - 11 december 2021 18:12

Ja jag vet jag är lite sådär gammaldags älskar att använda gamla ord och uttryck, så stack Noah från min rymningssäkra inhägnad en timme innan jag skulle köra till jobbet.

Nu springer han runt gården och grannen bonden lyckas inte komma nära och fånga in honom då han är skygg..

Av Sarplaninac - 11 december 2021 13:22

Härlig promenad med Zaray och sen Zoe.
Vi hittade spår att gå i så det inte blev så tungt och svårtrampat i all snön. Zoe var pigg och glad och det gjorde min lycka att se hennes glädje.

Galet mycket snö och givetvis lagom tills jag ska köra till jobbet i eftermiddag.
Snö är härligt,vackert och underbart om man slipper ge sig ut och köra i det. Annars gör den sig bäst, vintern, platt och inramad eller som vykort.

Självklart ska det givetvis även frysa på ikväll så att jag får köra hem på en isgata, fy fan vad jag hatar detta väder när jag tvingas köra i det ständigt och jämt. Måste söka jobb närmare där jag bor framöver.

Av Sarplaninac - 11 december 2021 08:33

Ännu en bra natt, trots att grannarna kom hit igår, sent mitt i snökaos, och Zaray & Zoe skällde en hel del både sent på natten och tidigt på morgonen men vid det här laget har jag börjat vänja mig och somna om/ sova mig igenom skällandet.

Det har snöat en del under natten..

Men det är plusgrader så det blir bara kramsnö och en moddig sörja av det..
Hundarna är glada ändå

Som vanligt har jag hämtat ved och tänt upp kaninerna.
Ska vakna till liv lite bara så blir det promenader sen..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards