One in a million

Alla inlägg den 7 december 2021

Av Sarplaninac - 7 december 2021 15:24

På bitvis isiga hala uselt plogade vägar tog jag mig fram till Ängelholm och polisen.
Det började med krångel då jag tydligen skulle ha spärrat mitt borttappade pass först för att få göra ett nytt.

Hon hänvisade mig till en annan kö och därmed skulle min bokade tid för att göra pass idag försvinna.
Jag bad vänligt och aningen desperat om att hon kunde hjälpa mig med det. Först vägrade hon men sen ändrade hon sig, när hon såg min desperation, och det tog bara några minuter ändå..

Så nu är det gjort och 3-6 dagar tar det.
Nu finns inte mycket mer att göra än att vänta.
Postmord dessa jävla värdelösa inkompetenta idioter har såklart inte levererat idag heller, trots att xmannen ringt till dem igår och bokat leverans idag.
Jag saknar numera ord för vad jag tycker om dem och vill göra med dem, svenska språket räcker inte längre till för att uttrycka mitt raseri.

Av Sarplaninac - 7 december 2021 08:26

God morgon
Idag ska vi till polisen och ansöka om nytt pass.
Dottern följer med mig..

Vi har så mycket snö. Lite Norrlandsfeeling över det hela.
Varje kväll pulsar vi i snön i skogarna jag och hundarna. Det är riktigt tungt, som ett riktigt fyspass.

Önska mig lycka till idag, och hoppas småvägarna är bra att köra.
Till Vittsjö igår var lite blandat. De vägar som är inom Småland, Kronobergs län är toppenbra plogade, på skånesidan är de uselt på många ställen, is och snö packat i mitten i vallar på vägarna, moddigt och spårigt..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards