One in a million

Alla inlägg den 21 november 2023

Av Sarplaninac - 21 november 2023 22:05

Natten är stjärnklar, frosten glittrar i gräset, och månen med sin skära lyser över det lilla skjulet där bilen står.

Zavannah och jag har fått igång den gamla tvn och legat på soffan och sett på Downtown Abbey. Har sett den för många år sedan och tyckte den var bra, men just nu kan jag nästan inte hålla ut och se den, kärlek, människor som är föralskade, ska giftes..

Och här ligger jag på en soffa, i en sommarstuga med min hund, och känner mig rätt så misslyckad på kärleksfronten..

Men på fredag kommer min yngsta son till mig, och stannar till måndag.
Det gör mig lycklig..

Av Sarplaninac - 21 november 2023 16:11

En fin fin dag på jobbet.
Borta är all min oro och stress, jag fokuserar på det jag ska i jobbet, och har klarat det fint idag.
Har också haft ett fint samtal med en boende.

Jag tror att anledningen till att jag är så populær och uppskattad av de boende, men även mina kollegor, är att jag bjuder på mig själv, kan berätta personliga saker och vad jag har eller har haft det svårt med, utan att för den delen bli oprofessionell. Det tror jag gör mig mer mänsklig i de boendes ögon, och så är jag god till att lyssna, och känna in.

En del av vägen hem..

När vi kom hem gick vi ut direkt i en timme.

En sökruta till Zavannah.

Havet som skymtar därborta, och så sorgen i min själ, allt det som skulle bli så fantastiskt, som aldrig blev, aldrig kommer till att bli, och jag bär med mig sorgen hem, på mina axlar, i den soliga, färgsprakande vackra novemberaftonen..

Dricker den sista lilla sjatten vin som var kvar I botten på flasksn. Äter köttfarssås deluxe, med bacon, cocktailpølser och en massa gradde, och så pasta.

Sjunker ner I soffan efteråt, ser ut genom de stora panoramafonsterna, Zavannah faller i sömn tätt intill.

Jag tänker att det nog ska gå, det ska nog bli bra igen, på nogen tidspunkt..

Av Sarplaninac - 21 november 2023 12:53

Zavannah har det fint på jobbet.

En kollega till mig tog ut henne på en socialtur i husen tidigare idag.
Ett dejligt hundeliv hon har Zavannah.

Drygt en timme kvar, solen lyser och allting är sådär vackert, så kör vi hemåt, till havet.

Jag har det godt, skönt och jobba, jag fungerar faktiskt bättre nu än jag gjorde de sista månaderna sammen med xkæresten..

Av Sarplaninac - 21 november 2023 06:49

Godmorgen. Så är vi på jobbet igen, Zavannah och jag.
En lite jobbig natt, jag har sovit, men drömt mycket och sovit oroligt.

Men jag är vid gott mod ändå, så det ska nog bli en fin dag.

Det gick fint att köra hit, jag har redan vant mig till mörkret och de små, smala slingrande vägarna som man får köra hela 80 km/h på.. Vilket jag givetvis inte gör i mörkret..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards