One in a million

Alla inlägg den 24 november 2023

Av Sarplaninac - 24 november 2023 22:24

Hämtade sonen vid tåget idag, 15,40.

Zavannah var så lycklig, ja jag också. Kan marka att jag är lite extra känslig just nu, mer än vanligt, för jag kände hur tårarna var på väg, när jag såg min son kliva av tåget.

Zavannah är vild och exalterad över det fina sällskapet.

Vi har ätit Lax teryaki och till efterratt æbleskiver med florsocker och. sylt. Typiskt danskt, æbleskiver altså, och inget jag någonsin ätit i Sverige.

Sonen blev fascinerad av att Zavannah lyssnar till danska, då jag frågade henne Er du sulten? Skal du ha mad? Och hon flög upp från soffan och ut till matskålen ;)

Selvfølgelig taler jeg dansk med hende.. ;))

Av Sarplaninac - 24 november 2023 13:37

Alltså Zavannah, hon är min räddning, min glädje, min kärlek, hon är hela tiden tätt intill mig, dag som natt, så varm och go, den lilla hundkroppen.

Så full av kärlek.

Jag föll I sömn på soffan, efter en kylig promenad till havet, isande vindar, vackert men bistert, Zavannah tätt intill.

Nu ska vi köra mot Holbæk. Handla mat och hämta sonen..

Av Sarplaninac - 24 november 2023 10:28

Vaknar tidigt, trots att jag gick I säng sent. Tankarna snurrar i mitt huvud, och sovrummet är iskallt.

Förklaringen får jag när jag inser att fönstret som stod på glänt när jag gick I säng, har blåst upp I den hårda nattvinden, och nu står vidoppet.

Det är en vacker dag jag vaknar till. Och idag kommer sonen med tåget. Jag ska hämta han i Holbæk i eftermiddag. Vi ska ha några mysiga dagar tillsammans.

Zavannah är fascinerad av rådjuren utanför.

På söndag är det visning av det här huset jag bor I, och jag är 150% säker, det blir sålt och jag åker ut inom bara några veckor.
Det är min magkansla och min vanliga otur här I livet.

Jag börjar bli bitter. Uppgiven.. Får tankar i mitt huvud som jag inte vill ha..

Av Sarplaninac - 24 november 2023 00:33

Natt, hemkommen efter jobbet.
Tankarna far runt I huvudet.
Varför tog han kontakt nu? Mitt x. Vad vill han? Vad vill jag?

Zavannah har varit med Monika när jag jobbat 13-23.
Fantastisk människa hon är.

Och lite senare idag, kommer min yngsta son till mig och stannar till måndag.

Det blir helt enkelt underbart.

Idag på jobbet kom en yngre manlig kollega och pratade med mig, när han fick veta hur jag har det, sa han att han var så ledsen för min skull, men verkligen ville jag skulle bli kvar på jobbet, och gav mig en kram. Han är så söt och en sån fin människa.

Alla människor är bara så oerhört söta och vänliga här i Danmark och på mitt jobb.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards