One in a million

Alla inlägg den 19 november 2023

Av Sarplaninac - 19 november 2023 17:44

Uttrycker det faktiskt som allra bäst på Danska.
Ej hvor er det dejligt at være her. Vi har det bare så super hyggeligt jeg og Zavannah.

Vi har gått till havet, som är fem minuter bort, vi har lagat mat, eller jag då i vart fall, och vi har lyssnat på gamla cdskivor, en helt enorm samling som min kollega har sedan många år tillbaka. Nostalgi.

Jag kan marka på Zavannah, hon är en helt annan hund när hon inte är i huset där jag bodde med min xkæreste.
Hon är fullständigt annorlunda, lugn, avslappnad, och verkar trivas fantastiskt med livet.

Jag har det också fint, fortfarande en smula förundrad över min livsglæde och brist på sorg och tårar..

Jag njuter i fulla drag, Zavannah sover I mitt knä, det är mörkt utanför fönstret, fullkomligt kolsvart, tyst och stilla, bara ljudet från luftvärmepumpen och Zavannahs snarkningar bryter tystnaden.

Jag känner något i mitt bröst, som bäst kan liknas vid lycka tror jag.

Det enda negative är väl det att huset är tillsalu, så när som helst kan det komma en köpare.
Och jag hade inte ens hunnit bära in matvarorna då jag kom hit, så stod det plötsligt ett par utanför som hade sett tillsaluskylten..och jag kände hur mitt hjärta sjönk...

Jag brukar varken vara bitter eller sticka en offerkofta, trots att man nog verkligen kan säga att mitt liv varit både hårt och motigt extremt mycket, men idag, när paret stod på trappen, var jag nästan beredd att köra till närmsta butik och köpa både stickor och garn...

Av Sarplaninac - 19 november 2023 10:12

Jag har sovit gott, och overraskende nog, hela natten, utan uppvaknanden.
Zavannah sov till halv åtta, vilket också var en smula överrasskande.

Jag har skrivit en inköpslista och planerat mat till mig ikväll och kommande vecka.

Konstaterar att det är många saker man ska ha när man starter helt forfra.. Olja, sokker, Mjöl, salt osv.

Jag har det fortfarande gott med mig själv, och nu ska vi äta lite morgenmad..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards