One in a million

Alla inlägg den 12 november 2021

Av Sarplaninac - 12 november 2021 22:24

Vindsflugorna är här, tydligen för att stanna. Precis som för två år sedan, då Becky och jag sov i det här rummet, så kommer de fram när man släckt lampan och precis ska sova.
Irriterande? Bara förnamnet..

Zaray skiter i flugorna
. Inte, som sin föregångare som rev ut hela sovrummet och lite till, satte eld på sig själv och välte glas när hon hoppade rakt in i ljusen på ett bord, i sin iver att mörda dessa livsfarliga flygfän.

Jag har gått tre helt fantastiska promenader med hundarna. Zaray och jag, sen Noah Neah och Araya, och sist Zoe.
Oavsett hur livet ser ut och känns emellanåt, så kan ingenting ta av mig att jag njuter i fulla drag av våra promenader, njuter av skogen, tystnaden, den gröna mossan och stillheten.
I skogen finns inga bekymmer, bara ett magiskt vackert ljus mellan stammarna, och livsglädje..

#livsglädje #skogen #helandeskog #sexhundar

Av Sarplaninac - 12 november 2021 14:53

Mitt liv, en ändlös räcka av korridorer. När jag kommer till slutet av en, väntar en ny runt hörnet.
Jag kommer ingen vart, går runt i cirklar. Tillbaka på ruta ett, utan att passera gå.

Grått, grått, fuktigt och blött. Utanför faller mörkret, och inuti mig är det grått. Femtio nyanser av grått, från moll till mera moll.

En okänd människa tilltalar mig, nämner något om solen och ljuset. Jag kan inte se det, fast jag försöker.







Postmord, detta skitföretag levererade inte hundmaten som utlovat för, att ingen var hemma och väntade mellan 8-1630 på att ta emot det, trots att jag sagt och skrivit, lämnas vid carport utan att någon tar emot. . Istället hänvisar de till Hässleholm, att paketet går tillbaka dit och att jag ska hämta det där.
I helvete heller, det är fem mil dit och jag kräver att det levereras hit igen.
Detta är inte första gången. Fan ta, dem för deras usla service.

Köpte annan mat på korv istället åt dem, för att dryga ut fodret till nästa veckas leverans
Zaray och Zoe tittade tveksamt på maten innan de sedan åt. Araya åt som om hon aldrig sett mat innan.


Nu ska hundarna ut på promenader.
#postmord #sarplaninac #sarplaninacdogs #ovcharka #kaukasisk

Av Sarplaninac - 12 november 2021 08:05

Somnade till dessa två igår, till utsikten av detta.

Jag älskar Zoe också, jag älskar alla mina hundar, men det finns ingen så klok som Zaray, trots sin unga ålder av drygt nio månader.

Jag sov hårt, drömde röriga drömmar och strax före halv åtta väckte Zoe mig.

Jag ska titta på ett hus i helgen. En arbetskompis till mig som hyr ut. Det är både fint och väldigt billigt. Jag önskar så att jag kunde ta det, men jag är rätt säker på att det inte kommer fungera med hundarna, men har ändå lovat att åka dit i helgen och se på det.

Hade jag inte haft hundarna hade jag flyttat direkt.
Men jag uppskattar godheten, vänligheten i det hela, sträcka ut en hand till någon hon inte känner. Det värmer min ledsna själ, och jag vilar i godheten.

#sarplaninac #sarplaninacdogs #illyrianshepherd #ovcharka #kaukasisk #kaukasiskovtjarka #ovcharkapuppy

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards