One in a million

Alla inlägg den 24 november 2021

Av Sarplaninac - 24 november 2021 19:16

Haft en underbar dag med hundpromenader, den sista nu ikväll när mörkret föll, en ovcharka sprittande av glädje, krumbuktande, glädjeskutt högt upp i luften så det hängiga vackra ansiktet fladdrade på henne :)

Hon älskar verkligen sina promenader. Ingen annan av mina hundar är lika glad som hon för att få gå ut.

Zarays promenad blev lite längre idag. Vi utforskade nya marker..

En doft av vinter i luften, trots att det inte var direkt kallt, minnen som flyter upp till ytan, stelfrusna små händer, och lukten av snö och blöta vantar. Jag slår snabbt bort det, stänger den dörren, vill inte minnas mer.

I mörkret, Neah och Araya lösa, Noah i koppel. Ett lätt regn faller, jag ser det i pannlampans sken, det virvlar som snöflingor framför mina ögon.

Efteråt lagar jag mat, och tänker på vin. Har inte druckit en droppe sedan i slutet på oktober. Börjar känna en längtan efter ett glas rött nu.
Kanske imorgon, efter jobbet.. Ska städa hela dagen först..

Av Sarplaninac - 24 november 2021 13:06

Så har Araya och jag än en gång besökt veterinären.

Hon gillar det inte och är sur som vanligt.
Men trots det, så gick det väldigt mycket bättre idag än förra gången.
Veterinären påpekade det också, att hon tycktes ännu mer tillitsfull till mig, och lät sig precis som förra gången hanteras av främmande människor när jag håller i henne, men skillnaden nu var att hon var mycket mindre stressad, stel och rädd.

Hon gick in frivilligt också, förra gången fick jag bära henne.
Sen som sagt är hon väldigt sur, men det är bara sån hon är så att hålla coronaavstånd till andra med henne, det är inget problem direkt :))

Det enda problemet kan vara, att hon är söt och ser så gullig ut, så människor gärna vill gå fram till henne, och jag backar undan, sen förstår de snabbt varför.

När jag kom hem igen hälsade Saga mig välkommen som vanligt :))
Araya? Ja just det, hon har uvi igen. Nya prover ny antibiotika, men kommer problemet tillbaka igen efter avslutad kur blir det till att kolla upp hennes njurar..

Men vi ger det en chans igen.
Stackarn kräktes som vanligt inte mindre än tre gånger i bilen idag. Förra gången hjälpte inte postafen ett dugg så jag gav inte ens det idag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards