One in a million

Alla inlägg den 13 november 2021

Av Sarplaninac - 13 november 2021 22:46

Jag har gjort egen hundmat ikväll. Köttfärs blodpudding, ris, morötter bla

Uppskattat av hundarna :)

Noah iakttog med intresse.

Burit in ved, eldat, sett på film, läst och så pratat i telefonen.
En riktig vilodag för mig, och för hundarna.

Mamma katt Stella..

Sam och Stella.

Min dotter sa en självklarhet häromdagen, men ändå så vackra ord från henne, efter att Zoe bitit katten, och vi konstaterade att hon nog redan glömt att det hänt.

"Skönt att hundar bara lever i nuet, jag önskar jag också gjorde det.."

#lagaegenhundmat #sarplaninac #aussie #australienshepherd

Av Sarplaninac - 13 november 2021 12:28

Jag är helt slut. Orkar inte göra någonting idag, så då får det väl bli så då.
Kanske lägga ett spår åt Zaray, kanske.

Zoe... Min charka..

Imorgon är en annan dag. Nya (o)möjligheter, nya strider att utkämpa, ett helt liv att slåss emot.
Det kan anstå till imorgon..

Av Sarplaninac - 13 november 2021 09:31

Vaknar till den stora tröttheten, motivation noll innan jag ens klivit upp ur sängen.

När alla hundarna har fått mat och varit ute så mycket som de vill, och elden brinner i de båda kaminerna enligt dotterns önskemål, själv hade jag inte ansett det nödvändigt att elda ännu, så släpar jag mig uppför trappan till övervåningen, där jag landar på rygg i min säng.

Jag får hjärtklappning av att gå upp för trappan. Zaray kommer efter, hoppar upp och landar med en duns bredvid mig i sängen.

Jag kramar hennes ljuvliga uppenbarelse, och för några, sekunder finns inga problem i världen, allt känns bra.

#sarplaninac #kärlekentillenhund #utmattad #vakthundar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards