One in a million

Alla inlägg den 16 november 2021

Av Sarplaninac - 16 november 2021 22:43

Sovdags.. Charkan och sarpen gör mig sällskap

Känner mig trygg, kan sova gott med dessa två, bara de fortsätter att vara vänner, annars blir de inte kul.
Varför jag säger så? Jamen två viljestarka individer, lika gamla, det går inte att ta något för givet..

#sarplaninac #ovcharka #kaukasisk #kaukasiskovtjarka

Av Sarplaninac - 16 november 2021 18:05

Upptäckte att det inte finns något kaffe till imorgon..
Efter promenaden med Neah och Araya som fick springa lös i mörkret, satte jag mig i bilen och körde 8km mörkervägar till närmsta minibutik.

Jag är sällan eller aldrig rädd för mörkret. Det är människor som skrämmer mig, inte mörkret.

Men ibland, förmodligen när jag sett för mycket läskigt på Netflix, ha ha, kan tankar dyka upp i mitt huvud som:Tänk om det skulle stå någon med en bil och blockera vägen när jag kommer hem sent på kvällen i mörkret efter jobbet.

Det går inte att mötas två bilar, och bara tanken på att backa i panik i mörkret på den smala vägen, någon kilometer i bästa fall innan du kanske kan vända.
Det ger mig rysningar, ha ha, så jag brukar låta bli att tänka på det..

Har mött timmerbilar dagtid ibland och tvingats backa långt...

Neah är så fin, lydig och går att ha lös, dessutom är hon en bra förebild åt Araya, som nog ändå håller sig nära mig. Hon må vara liten och söt, men hon är jävligt aggressiv och vaktig mot allt och alla urskillningslöst, som hon inte känner..

#människorsomskrämmer #aggressivhund #vakthund

Av Sarplaninac - 16 november 2021 16:49

Gått promenad med Zaray, en lite längre idag, och så ett spår jag hade lagt åt henne.
Gud va hon är duktig :) wouv vilken nos hon har, vilken begåvning.

Älskade fina stornos.
Nu har jag och dottern gått med charkan och Haschet, en runda medan mörkret föll över oss, långsamt.

Det är inte riktigt helt mörkt ännu, och jag ska gå nu med Neah och Araya.

Av Sarplaninac - 16 november 2021 12:50

Frallorna blev bra. Även om de inte vinner skönhetspriset :))

Nu är det te och nybakta frallor för mig och dottern.

Väldigt enkelt recept, och snabbt gjort.
Kommer göra dessa fler gånger.

Lånat recept från nätet..

Av Sarplaninac - 16 november 2021 12:13

Och där kom hundmaten! Skönt att leveransen kom såpass tidigt ändå, nu hinner jag få gjort en hel del annat också.

Jag: Zaray kom in nu!
Zaray:Nej jag vaktar maten mot Zoe ovcharkan.
:))

Av Sarplaninac - 16 november 2021 11:43

God morgon!
Idag väntar jag mot min uttryckliga vilja på postmord som utannonserat att mellan 7-17 idag tänker de leverera hundmaten.
Ärligt, vill ju bara be dem dra åt helv.... men tyvärr, hundmaten är slut sedan i lördags och jag är trött på att laga egen, dyrt blir det också, så. Men jag ska se till att boka ett annat företag för leverans framöver.
Schenker brukar inte vara några problem.

Så jag eldar, bär in ved, har satt en matbrödsdeg, och under tiden roar sig hundarna på sitt eget sätt.
Busar, skäller och vill bli kelade med.

Jag har askat ur kaminerna, och städat tomten från hundskit. Och nu är det dags att ta tag i degen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards