One in a million

Alla inlägg den 25 november 2021

Av Sarplaninac - 25 november 2021 15:33

Jag log stort och förmodligen fånigt också, när jag läste på förpackningen med Arayas medicin.
Grillköttsmak :)) Så gulligt.

Tänk om läkemedel till människor skulle vara så också. En kväll på äldreboendet 'Här Oskar får du ditt varan med oxfilesmak, och här Agda är din risperidon, idag med rödvinsmak.. :)

I övrigt har jag städat, utan att ramla eller bryta något. Gått på både Apoteket och systembolaget helt utan missöden, till och med bilen startade varje gång som den skulle. Jag sa i telefonen till min vän att idag är visst Gud god. Hon sa Nej, schhh, säg inte så så fort du tycker att något är lite bättre kommer nästa käftsmäll.

Javisst ja, så var det, nu har till och med min omgivning börjat se det, mönstret som har förföljt mig från det jag föddes, och fortfarande gör det.

Undrar lite över min ordlista i telefonen, när jag nyss skrev missöden så kom istället ordet musdöden upp. Hmm? Ja det är kanske vad jag har att vänta mig framöver. En hälsning från framtiden.

I övrigt så, har jag köpt märgben till hundarna, så just nu tuggar de frenetiskt, och Zaray som grävde ner sitt första i trädgården, som inte längre är någon trädgård, snarare en leråker, fick ett till när hon kom in och låtsades att det första var försvunnet, medan hon tänkte den som spar hon har kvar till senare. :)

#musdöden #tablettermedgrillsmak #sexhundar #mittcirkusliv

Av Sarplaninac - 25 november 2021 08:03

Vaknar i ett underligt mode, ett aningen vemodigt känsloläge.
Tröttheten känns i hela kroppen, det är precis som Amelia Adamo skriver i en krönika jag läste häromdagen, det finns verkligen inget vackert i att åldras.

Jag håller fullständigt med henne, det är bara fult och deprimerande, nya rynkor, häng där det inte funnits förut, liksom hela ansiktet håller på att falla ihop på något vis. Och så tröttheten, värken i kroppen, varenda led och muskel protesterar när jag kliver upp på morgonen, och då är jag inte ens 50 år..

Jag lägger sällan ut bilder på mig själv, vill inte se förfallet. Hundar däremot, de är vackra hela livet från att de föds till de dör. Det finns ingen ful ålderdom hos hundar.

En enda sak tycker jag om med att bli äldre, och det är insidan. Jag tycker bara bättre och bättre om den jag är och blir, för varje år som går.

Häromkvällen när jag klev ut ur duschen halkade jag på klinkergolvet, som den värsta gamlingen, och min dotter som stod utanför den öppna badrumsdörren fick se sin mammas nakna uppenbarelse glida förbi på det hala golvet, skrikandes som en tant, innan det tog stopp strax innan jag förmodligen skulle ha slagit huvudet i väggen (fått hjärnskakning) och samtidigt brutit lårbenshalsen.
Åldringsvarning de luxe. Jag menar vem fan som är ung halkar i duschen liksom.

Nej nu ska jag dricka upp kaffet och sen köra till städjobbet.
Araya mår redan bättre och har har inte kissat inne inatt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards