One in a million

Alla inlägg den 19 november 2021

Av Sarplaninac - 19 november 2021 18:56

Alltså den känslan, när alla hundarna är motionerade redan i förmiddags, jag har, städat hela huset, torkat golv så det doftar gott överallt, bäddat rent i sängen, lagat en jättegod köttfärssås till mig och dottern, burit in ved och tänt kaminerna, handlat och även hittat några trattisar i skogen.

Ni vet den känslan, ha just den, den är oslagbar. Utanför viner hårda vindar, ruskar om det gamla huset rejält och stora grenar låg på vägarna när jag körde förut..

Neah i skogen idag.

Nu har jag förtjänat att få sitta en stund med en kopp te och en bok, innan dusch sen och hundarnas kvällsmat..

Av Sarplaninac - 19 november 2021 12:39

Underbara promenader..
Nu är det bara Neah kvar. Henne tar jag med mig när jag åker och handlar, så får hon gå på vägen hem någonstans.

Zoe verkligen älskar sina promenader, mest av alla hundarna tror jsg.

Araya kom visst inte med på bild idag..

Av Sarplaninac - 19 november 2021 07:41

Åh mitt favoritväder idag också. Jag är lycklig :)

Vinden viner runt det gamla huset, från min plats i fåtöljen ser jag genom fönstren hur träden bugar och böjer sig djupt, kvistar och löv yr runt på marken och himlen har antagit den där olycksbådande aggressiva färgen, den som alltid får mig att tänka på den ödesdigra seglatsen den 26 augusti 2014 när jag fick bommen i huvudet. Ett datum för alltid, inpräntat i min själ..

Ändå älskar jag den här typen av väder, eller kanske just därför.

Zaray partaj har ingen uppfattning i frågan. Inte en aning faktiskt.
Helt aningslös om både väder, vind och seglatser, sov hon vid min sida större delen av natten.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards