One in a million

Alla inlägg den 21 november 2021

Av Sarplaninac - 21 november 2021 13:13

Morgonen börjar med dis och ett lätt regn, som övergår i sol när himlen plötsligt spricker upp.

Jag och Zaray partaj i det mossiga gröna sagolandet.

Zaray ser så allvarlig ut på alla bilder. Det är hon inte. Hon är för de mesta bara vänlig, full av humor och godhet.
Jag tänker sällan på hur stor hon faktiskt är, men ibland när jag möter någon på våra promenader, vilket inte sker alltför ofta, så häpnar de över hur stor hon är, som en liten häst :) eller kalv..

Gick med Noah och Araya.
Araya har nog fått tillbaka sina uvi-problem för hon kissade nog minst tio gånger på vår lilla runda på 3km.
Blir ett samtal till veterinären imorgon.

Nu får resten av promenaderna bli ikväll efter jobbet. Det är alldeles för mycket människor ute just nu i skogen, jägare och lösspringande hundar, det blir bara jobbigt..

Av Sarplaninac - 21 november 2021 00:06

Haft en superbra dag och jobbkväll.
När jag kom hem tog jag Zoe på en runda i mörkret.

Noah var med och jobbade idag. Väldigt uppskattad.
Inne hos en vårdtagare hoppade han utan förvarning rätt upp i sängen, fast grindarna var uppe, och landade i personens knä. Hela ansiktet lyste upp och h*n skrattade så gott.
Underbart helt enkelt..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards