One in a million

Alla inlägg den 15 november 2021

Av Sarplaninac - 15 november 2021 14:55

Hej hopp..
En lugn morgon som började med att rensa avloppet i handfatet i badrummet, samt golvbrunnen i duschen.
Efter det tog jag kökets vask också.

Zoe sitter ute och funderar på vilken katt hon ska äta till middag idag. Tur för dem att de tycks ha minst nio liv, och vara extremt bra på att försvara sig. Skämt åsido, inget kul alls egentligen. Svårt för katterna att veta liksom, kommer Zaray och Araya är det kärleksfullt möte, kommer Zoe är det med mord i sinnet.

Vi har gått en promenad jag och dottern, med Araya Zaray och Noah
Ett fint och välfungerande gäng om bara jag korrigerar Zaray lite ibland, då hon annars vill trycka till Araya och tar sin egen vaktuppgift på lite för stort allvar om vi möter något/ någon.

Hamnade i en egentligen uridiotisk diskussion på hundcoachen på fejjan. Om en man som så präktigt uttalade sig om att man kan visst ha ALLA hundar lösa ute på promenad, och kan man inte det är det tydligen fel på ägaren som inte är tillräckligt rolig och anstränger sig. Man ska tydligen gömma sig bakom ett träd och vänta ut hunden om den inte kommer, och har den jaktintresse är det bara, att träna bort.
(herregud den sista dåren är inte född än)

Jag frågade honom om han vill att jag ska släppa min ovcharka lös ute lite här och där, och på hans direkta uppmaning gömma mig bakom ett träd om hunden inte kommer.
Fick inget svar. Näe, kunde just tänka mig det.
Eller Noah som skiter fullkomligt i om jag så står där med en oxfilé och tjoar i skogen, i tappra försök att vara rolig, rådjuren och grisarna kommer ändå vinna hans intresse.

Grattis, så kul för honom att han kan ha sina hundar lösa alltid. Men i övrigt var det bland de mest idiotiska, ogenomtänkta och inte så lite nedvärderande mot andra hundägare som jag har läst på länge.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards