One in a million

Alla inlägg den 23 november 2021

Av Sarplaninac - 23 november 2021 23:25

Städat hela huset, bakat matbröd, havreflarn, chokladbollar och sen röjt och städat köket.
Stekte rårakor också till middag.
Burit in ved, eldat, städat ur farstun och plockat efter hundarna på gården
Det var min "lediga" dag.

Inga hundpromenader idag, men mycket utevistelse på gården. Solen lyste och jag tog min mugg med te och satt faktiskt ute nån timme och det var riktigt skönt.

Mina två största pälsklingar har tagit plats i sängen för natten. Jag också :)

Av Sarplaninac - 23 november 2021 09:39

God morgon!
Somnade till ett utkylt hus, med dubbla täcken på mig och två varma ulliga tröjor, samt en sarplaninac tätt intill.

Charkan ratade mitt sällskap även denna natten.

Efter kvällsjobbet prioriterade jag att ge Zoe och Neah & Araya sina promenader, så klockan blev återigen tolv innan jag kom isäng, därav ingen mening med att tända upp kaminerna mitt i natten.

Gjorde ett tappert försök att få dottern att hålla liv i elden jag tänt upp igår, när jag åkte till jobbet vid tre, men nej det lyckades hon inte med, därav det utkylda huset. .

En "ledig" dag har jag idag.. Och tusen saker att göra.
En kollega på jobbet, gulle henne, har genom sin sambo fixat billiga vinterdäck till mig och jag är så tacksam att det kan inte ord beskriva.

#utkylthus #sarplaninac #sarplaninaclove #skogen #sexhundar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards