One in a million

Alla inlägg den 17 november 2021

Av Sarplaninac - 17 november 2021 18:00

Lycka är att få komma hem efter en lång och tuff arbetsdag, och krypa tätt intill sin älskade finaste vän. Zaray.

Kom hem till ett rått och utkylt hus, tyckte synd om dottern, hon måste lära sig att tända kaminerna när inte jag är hemma.

Det första jag fick göra var att börja elda. Givetvis krånglade det, och jag fick tända om flera gånger, det har inte hänt sen jag började elda den här säsongen.

Ser ni hur stor hon är i jämförelse med mig? :)

Av Sarplaninac - 17 november 2021 13:43

När man tror att städerskan även bär ut hushållssopor, gamla krukor någon tröttnat på, reklamåtervinning och ska skaka vanliga mattor för att någon tagit bort den riktiga entremattan..

Eller tröttnar lite på inredningen.

Min dag så här långt. To be continued.

Av Sarplaninac - 17 november 2021 08:11

God morgon!
Gråmulen fuktdrypande morgon.

En dag så grå att den hade kunnat vara tagen i svartvitt.
Men inte inuti mig, där är det fortfarande varmt och ljust.

Jag har sovit bra, igen, ännu en natt. Och kommit ner till kiss på golvet, som varenda morgon numera.
Jag fattar inte, har nog aldrig haft en hundvalp som är så hopplös att få rumsren.
Hon är ute mest hela dagarna, och kommer in och sen kissar på golvet efter en kvart typ.
Rastas sent på kvällen, men kan ändå inte hålla sig en hel natt.

Hon är snart sju månader gammal, och jag förstår att det kan vara väldigt olika mellan individer, men ibland undrar jag om något är fel.
Zoe tex har inte kissat inne en enda gång sen hon var åtta veckor, undantaget när hon blev rejält magsjuk.

Jag väntar på dej //Zaray.. Är du klar därinne snart..

Idag ska jag städa hela dagen, det blir en tuff dag för min värkande, slitna kropp, men det måste gå.

Kirurgen krånglade även mot vårdcentralens remiss, kräver en ny neurografi(som garanterat inte kommer ge något precis som förra gången) och jag fick beskedet igår att det är fyra månaders väntetid dit, till neurografin.

Ringde dit och satte mig på en återbudslista, där man kan ringa mig med kort varsel.
Skitsjukvård, fullkomligt värdelös i det här landet..
Ubdrsr hur lång väntetiden är till kirurgen? Vill inte ens veta. Får väl ta, en yxa och hugga mig i handleden, då kanske de åtgärdar det i början på nästa år, om jag har riktig tur.
OH my god, det kommer alltså dröja minst ett år, om jag har tur, innan jag kan få åtgärdat mina händer.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards