One in a million

Direktlänk till inlägg 28 december 2021

Ensamheten och litenheten halv två på natten

Av Sarplaninac - 28 december 2021 10:43

Jag bryter ihop när jag ser min hund, sitta där sargad och med plastkrage runt halsen, ögonen är ledsna och undrande.Plötsligt bara brister fördämningen och jag gråter hejdlöst på ett sätt som jag inte har gjort på väldigt länge.

Jag har slumrat, några få oroliga timmar mellan sex och nio, i ett iskallt rum med ett bolltäcke till hälften över mig, och med den varma hundkroppen tätt intill.

Allt hinner plötsligt ifatt mig, gårdagens skräck när de andra hundarna anföll henne, skuldkänslorna över att det var mitt fel, nattens obehagliga körning, 12 mil på E4 med underkylt regn, ishalka och så alla dessa långtradare..

Ledsenheten och litenheten, på ett golv på en veterinärklinik halv två på natten med en blödande hund.
Alla djurägare som kommer och går, alltid i par, människor som gråter, håller om och söker tröst hos varandra i sin oro och sorg, min ensamhet så påtaglig där jag sitter..

Så jag tar en mugg zoegas till, kaffet smakar inget, tröttheten är överväldigande, hänger över mig som all världens börda på mina axlar.
Neah försöker hysteriskt bli av med tratten, och lyckas då den är lite för stor, vilket gör att jag inte kan lämna henne en sekund..

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

28 december 2021 18:35

Kära nån vilken hemsk upplevelse det måste vara. Varför gav dom sig på henne då. Bor dom inte i samma hus eller vad är fel. Hoppas nu bara att det läker och blir bra men någon gång måste eländet sluta för dig också.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

28 december 2021 18:56

Ja nån gång, kan man hoppas.. De bor i samma hus men i varsin del. De funkar inte ihop så jag har två flockar..
Rovdjursinstinkten klickade in, eliminera en annan tik, en konkurrent. Neah är dessutom äldst, hon tycker de stora djuren på 50 kg plus borde lyda henne med sina ringa 17 kg

 
Diana

Diana

28 december 2021 20:45

Jag har också blivit tvungen att dela upp mina i 2 flockar. Inte kul, men vad gör man?
Min ena avelshane; "Panda", har plötsligt blivit steril. Han är nu lovligt byte, tycker dom andra avelshanarna. Och han måste ju ha sällskap, så hans barnbarn kamperar ihop med honom. Tillsammans med dom har jag även den dräktiga tiken, som jag tycker att ska ta det lite lugnt nu.
Det ÄR fruktansvärt när sådant här händer. Men, precis som du skriver, flockmentaliteten kickar in. Och hundar är INTE människor som tycker att man ska ta hand om varandra. Gör människor det förresten???

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Sarplaninac

28 december 2021 22:14

Du har så rätt så.. Så är hundar, och så är även människor. Jag ser inget fel hos någon av hundarna, utan felet är helt och hållet mitt.
Men jag får vara glad att hon klarade sig och nu gå vidare..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Lördag 4 maj 06:24

Godmorgen! Ja jag ska till Danmark idag, men det är inte så illa som det kanske låter. Jag ska lämna min danska bil, dansken köper den av mig, och jag får pengar till att köpa en svensk bil. Problem solved! Så jag kör dit i eftermiddag/kväll, sta...

Av Sarplaninac - Fredag 3 maj 07:55

Så är det morgon igen. Ny dag nya plågor.Charkan tyckte att vi skulle gå upp 0500, det tyckte inte jag.Så efter en snabb kiss av hundar, la jag mig på soffan igen, med Zavannah på min mage, och sov vidare till typ nu.Charkan gnällde missnojt, men föl...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 20:05

En fantastisk promenad med Siri. I två timmar var vi ute vid sjön, drack kaffe, åt kakor, och pratade. Zavannah var med också. Hon gick så fint hela tiden. När jag kom hem ringde jag till dansken, ville höra hur det gått med mæklaren som...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 12:35


Inget svar från jobbet än. Jag tror jag blir tokig snart, i väntan på allt som hänger löst i luften just nu. Jobb, dansk bil, bostad, relationen till dansken.. Just nu känner jag att jag inte har styr på en skit i mitt liv.. Utöver det kan jag...

Av Sarplaninac - Torsdag 2 maj 07:15


Så började morgonen här redan klockan sex, och idag var det charkan som vaknade först. Själv tog jag en sömntablett igår, och sov hårt klockan sex, hade absolut kunnat tänka mig några timmar till. Men sånt är livet med valp. Idag är det sol igen...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards