One in a million

Direktlänk till inlägg 20 november 2021

Det värsta har inte hänt än

Av Sarplaninac - 20 november 2021 10:47

God morgon!
Vinden har avtagit, och lämnat kvar ett stilla regn, sådär isande kallt att det går genom märg och ben, och jag frös inatt, trots två täcken, mjukisbyxor, kofta och en sarplaninac.
Det är så rått och blött ute, att inte ens hundarna visar något större intresse att gå ut.

Det gör ingenting, jag är trött och jobbet väntar i eftermiddag.
Det varnas för blixthalka imorgon, och jag som inte ens har vinterdäck till min bil..

Jag fick en riktigt otrevlig överraskning häromdagen också, ett gammalt bankkort på Ica banken, som jag klippte för fyra år sedan och sedan dess inte funderat på. Där har jag plötsligt en skuld på 2100kr för uteblivna månadskostnaden för kortet, och ränta. Något jag måste ha missat när jag trodde det var avslutat och kortet klippt.
Fan också, såna där saker ruinerar en hel månad för mig, minst, under mina omständigheter.

Högra handen krånglar och gör ont, mer än någonsin, och vänstra har domnat bott ett antal gånger under natten, suck.

Jag fick ju en underbar tavla av min bästa vän för något år sedan.

Jag överväger seriöst att beställa en ny och sätta upp på väggen. På den ska det stå, Det värsta har inte hänt än, det kan alltid bli värre.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 november 2021 10:49

Ja med det som hänt på sista tiden för dig så håller jag med dig. Det värsta har inte hänt än skulle nog passa bättre men vad vet man. När saker och ting är som värst kan det ju bara bli bättre fast det är fan i mig en väldigt klen tröst. Kram på dig.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

20 november 2021 10:57

Ja exakt så är det.
Kram till dej också

 
Ingen bild

Karin

22 november 2021 20:26

Du har det då verkligheten kämpigt.
Hoppas det vänder snart för dig

Sarplaninac

22 november 2021 23:45

Tack, det hoppas jag också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Fredag 10 maj 18:47

Så er det fredag, og jeg er fuldstændig smadret. Ja den känslan uttrycks bäst på danska. Har precis gått en lång tur med Zavannah, och nu har jag trött och utmattad, sjunkit ned i en stol, med ett sista glas som var kvar av vitvinsflaskan. Jag ...

Av Sarplaninac - Fredag 10 maj 13:15

Efter lite strul med telefonen, så har jag nu äntligen fått ett svenskt abonnemang igen. Blir så trött av att hålla på med såna saker, det tar all energi, mer än ett långt arbetspass.. Det firade vi med att gå ut I skogen.. Har även pratat m...

Av Sarplaninac - Fredag 10 maj 08:15

Godmorgen Idag blev jag väckt vid sex, öppnade dörren, släppte ut hundarna och somnade om på soffan. Det är gråtråkigt väder också idag. Sitter med kaffet vid fönstret och tittar ut, det är enda platsen i huset där jag kan få in internet. Känner m...

Av Sarplaninac - Torsdag 9 maj 20:24

Två långa härliga turer med Zavannah I skogen och vid sjön. Och två korta turer med Zavannah och Zamara. Man kan nästan se hur hon växer dag för dag. Vi hade kaffe och kakor med oss vid sjön, och trots att inte vädret var det bästa, så hade vi ...

Av Sarplaninac - Torsdag 9 maj 09:02

Godmorgen! En natt med dålig sömn. Drack lite vitt vin i solen igår, glad över jobbet.. och som bekant sover jag dåligt på alkohol, och utan sömntablett. Hundarna har sovit gott. Härligt för dem. Sen hann jag inte mer än tacka ja till jobbet, oc...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards