One in a million

Alla inlägg under november 2023

Av Sarplaninac - 14 november 2023 06:54

Så är jag på jobbet, efter att ha kört på översvammade vägbanor, i mörker med obefintlig sikt, och ösregn..

Men jag har det fint. Gick I säng redan 2130 igår, och har faktiskt sovit, med hjälp av lite vin, då idiotläkaren i Danmark vägrade skriva ut mina harmløse propavan.
Är det mån bättre med vin?

Det är då en sak som jag funnit är dåligt i Danmark, det med sovepiller..

Av Sarplaninac - 13 november 2023 10:31

Så har vi gått en morgontur och gjort en sökruta till Zavannah.

Kylig morgon, nästan lite rått, men härligt ändå.
Vi hälsade på en annan hund, bytte några ord med dess ägare, och gick vidare.

Zavannah är så glad för att använda nosen, att hon inte ens låter sig distraheras av att andra hundar passerar när hon söker av sin ruta.
Hon är helt fantastisk och jag är så glad för henne.

Nu sover hon..

Jag har precis beställt tid hos veterinären på torsdag för vaccination..

Det ser faktiskt ut som om hon ler.

Av Sarplaninac - 13 november 2023 07:30

Så är det morgon för mig och
Zavannah. Kæresten och hans dotter som kom igår, har åkt till jobb och skole, kvar är Zavannah och jag och njuter för oss själva.

Jag har bakat scones, och nu ska jag se en episod av någon fånig serie som bara jag tycker om.

Av Sarplaninac - 12 november 2023 10:47

Nu har jag så bott här I Danmark i lite mer än 7 månader, och ja jag kan bara konstatera, det är en kæmpeforskel på en del saker I förhållande till Sverige.

Danskarna är ett väldigt artigt folk.
När jag går tur med Zavannah och möter andra hundägare så ser de på mig, säger Godmorgen eller Goddag, och om vi så stannar upp och utbyter några ord, så säger de alltid Kan du ha en God dag när vi går videre, och "Tak og I lige måde."

Likadant när du handlar något, i en klädbutik, eller en rema1000 tex.


På jobbet när du sätter dig med din tallrik till frokost/lunch, så passerar någon och givetvis sager vederborande, Velbekomme..

Jag uppskattar det mycket, och också när du kommer ny på en arbetsplats så är det hälsa och presentera sig, dra med dig in I samtalet och visa intresse för din person.

Jag har aldrig riktigt upplevt detsamma i Sverige faktiskt, även om jag varit på många bra ställen också där, och mött fantastiska människor.

Zavannah sover och sover, snart ska vi till Ugerløse för ett besök hos en potentiell hundvakt..


#trevligadanskar #livetidanmark #svenskaidanmark

Av Sarplaninac - 12 november 2023 09:55

Vi gick morgonrundan, genom villakvarteren, och ut på de öppna fälten..

Jag gjorde en sökruta till henne, och som hon arbetade, vilken iver och glädje, den lilla hunden for runt med en sällan skådad frenesi, och ville aldrig sluta.

Nu sover hon, den utmattades sömn, och jag har aldrig sett henne så lugn och tilfreds.

Av Sarplaninac - 12 november 2023 07:54

Godmorgen.
Zavannah sov till sju idag, fantastiskt.
Bild från Sverige sist.

Dessvärre sov inte jag särskilt bra inatt, det blev lite för mycket vin igår, och det framjar inte direkt sömnen..

Men jag fick städat en del i huset igår, löpt 6 kilometer, pratat en stund med en vän på besök, och tvättat kläder och aktiverat Zavannah.

Vi avslutade kvällen med sen middag, vin, och ett bra samtal om det som varit. Sen var vi fullständigt utmattade både han och jag, och vi gick tidigt i säng.

Av Sarplaninac - 11 november 2023 11:39

Vi gick en lille tur, och fann att tätt på där vi bor, bara följa en smal liten stig mellan husen, så öppnade sig gröna härliga ytor på andra sidan.

Zavannah är missnojd, jag städar huset, och hon förmår inte koppla av, trots att hon har varit igång sen sex imorse.

Jag satte henne i valphagen, men där gnäller hon missnojt.
Det verkar som att ända sättet att få henne ner I varv, är antingen bilen, eller när vi går i säng för natten. Då sover hon.. Ellers er hun helt op ad køre..

Av Sarplaninac - 11 november 2023 06:58

Tidig morgon. Klockan är sex, det är fortfarande mörkt ute, och Zavannah tycker det är en supergod ide att gå upp, hon har ju hållit sig I 8 timmar, och sovit.

Mat till henne, kaffe till mig, och så Huset på DR-tv.

Snart faller hon till ro igen på soffan med mig.

#sexmorgon #sexenlørdag #tidligmorgen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards